کتاب «نظم» استاد آقاتهرانی تجدید چاپ شد

من سمع رجلا ینادی یاللمسلمین فلم یجبه فلیس بمسلم

مجلس ششم دوباره‌ای نمی‌خواهیم

آقاتهرانی عضو ناظر مجلس در شورای فرهنگ عمومی شد

پیام | در پی رحلت آیت‌الله حاج شیخ حسن آقا پهلوانی

خاطره | اقیانوس آرامش

محبت فاطمه زهرا (س) و دعا برای شیعیانش

اعمال ماه مبارک رجب

غریب دنیا

حوزه انقلابی یعنی درک حقایق یک جامعه

نقش خانواده در سعادت انسان

ایجاد محیط سالم؛ هدف ازدواج

عشق‌ورزی به فرزندان

مهر و محبت به ‌امام زمان عليه‌السلام

چه طور توجیه کردن مانع کارهای بد میشود ؟

مؤدب به حدود الهی باشیم!

غفلت استعداد لقا را از انسان میگیرد

استاد آقاتهرانی: پیاده‌روی اربعین؛ ثمره خون شهیدان

عالم محضر خداست

انابه در اعمال و رفتار

تهران | درس اخلاق هفتگی

aghatehrani.ir
aghatehrani.ir

اخبار
  • ارسال برای چاپ
  • ۱۳۹۵/۱۲/۰۵ | ۲۱:۳۱
  • کد :۱۱۳۸۳
اصلح کسی نیست که خودش بیاید وسط!
گزیده سخنرانی استاد آقاتهرانی در نشست مردمی جبهه پایداری . کاشان

اصلح کسی نیست که خودش بیاید وسط!

اصلح کسی نیست که خودش بیاید وسط!

اصلح کسی نیست که خودش بیاید وسط!


برای انتخابات، به عقیده‌ی بنده با توجه به آن چیزی که ما از آیات و روایات فهمیده‌ایم و به دنبالش از خود ولی‌فقیه، امام عزیز فهمیدیم و امروز هم از حضرت آقا می‌فهمیم، یک‌چیز بیشتر نیست و آن این است که دنبال اصلح برویم.

 

اگر به عنوان مثال در همین مجلس به ما گفته شود، یک راننده اصلح یعنی برترین راننده را پیدا کنید، می‌بینید که کار خیلی ساده و آسان است. فوری می‌پرسیم چه کسانی گواهینامه ندارند؟ چه کسانی مثلا گواهینامه پایه یک یا دو دارند؟ و... . همین‌طور گزینه‌ها محدود و کمتر می‌شوند. در آخر خواهیم دید که از یک جمعیت مثلاً هفتادنفری، باید بین یک یا دو یا سه نفر، اصلح را انتخاب کنیم. خب این کار به آسانی انجام می‌گیرد. ولی چون بنا نیست از تجربه‌های باخته گذشته استفاده شود، از ائتلاف، اتحاد خودمحور، صالح مقبول و نامقبول، آمارگیری و آمارپردازی و... سخن گفته می‌شود. در نتیجه با این تأملات، وقت کشته شده و فرصت‌ها از دست می‌روند، مردم هم در ابهام می‌مانند و همچون گذشته به بهترین نخواهند رسید.

 

می‌گویند اصلح رأی نمی‌آورد؛ اما از کجا می‌دانند که اصلح رأی نمی‌آورد؟ اگر رأی نمی‌آورد باید برایش رأی درست کنیم! خدا رحمت کند مرحوم آیت‌الله خوشوقت را که به ما می‌فرمودند: «اصلح کسی نیست که خودش بیاید وسط و بگوید من می‌خواهم بیایم؛ باید پیدایش کرد و رفت درب خانه‌اش و با سلام و صلوات آوردش وسط و بعد هم باید برایش رأی درست کرد.» به این و آن گفت اگر می‌خواهی اقتصادت درست شود، به این شخص رأی بده. اگر می‌خواهی انقلابت درست شود، به این شخص رأی بده. و همین‌طور برایش رأی درست کنیم.

 

اصلاً به اعتقاد بنده برای دنبال کردن اصلح برکاتی زیادی وجود دارد، که به آن توجهی نمی‌شود. برخی از آن‌ها عبارتند: وحدت، زودبازدهی، شفافیت، مقبولیت همگانی، همراهی تعهد و تخصص در مسئولین، خوشنودی رب متعال، اطاعت از مقام ولایت، حل معضلات و مشکلات مردم و جامعه، عزت اسلام و انقلاب، ذلت و خواری بیگانگان و... .

 

بنابراین بنده معتقدم نباید سراغ مقبول و این چیزها رفت و اگر شخص اصلح مقبول نیست، مقبولش کنیم. اگر در بیانات رهبری جستجو کنید، می‌بینید که یک‌بار هم در سخنان ایشان «صالح» مطرح نشده و همیشه گفته‌اند سراغ بروید سراغ اصلح و بهترین را انتخاب کنید، چون بهترین وحدت آور است، اصلاً خودش موجب وحدت است.

 

بعضی‌ها می‌گویند ائتلاف کنید، اما کدام ائتلاف بوده که بعداً زیرش نزده‌اند؟ شب انتخابات زدند زیرش! این‌طور نیست که من و شما باهم بنشینیم و بگوییم باهم وحدت کردیم. این‌که وحدت با ملت نیست! مردم که من و شما نیستند. مردم وقتی رأی می‌دهند که احساس کنند این شخص اصلح است.

 


منبع :
  • ارسال برای چاپ
در این رابطه بخوانید...
دیدگاه و نظر
برای ارسال نظرات از فرم پایین استفاده کنید.
مسئولیت نوشته ها به عهده نویسندگان آنهاست و نمایش آنها به معنی تایید نظرات آنها نیست.
فرستنده :
پست الکترونیک :
نظر :
aghatehrani.ir
کد امنیتی :
aghatehrani.ir
aghatehrani.ir گفت و شنود با استاد
پرسش :
پاسخ :

از چندی قبل، طرح آشتی ملی توسط کسانی که خود در فتنه 88 دستی داشته و یا دست‌کم از ساکتین آن واقعه بوده‌اند در فضای حقیقی و یا مجازی مطرح و در آن باب سخن گفته و ابراز نظر کرده‌اند که «بیایید با ملت آشتی کنیم!» و اگر کسی حرف آن‌ها را به هر دلیل نقد و یا رد کرده بود و یا اما و اگری بر آن داشت، فوراً به او برچسب دل‌واپس و افراطی و... زدند تا بتوانند حرف خود را بزنند و البته از خویش راضی باشند.

 

اگر به روزهای نه چندان دور گذشته بازگردیم، می‌بینیم همین آقایانِ ناراضی که خود، گاه بر اریکه قدرت تکیه داشته و یا رئیس‌جمهور و یا نخست‌وزیر و یا رئیس مجلس بوده‌اند و اکنون اکثریت‌شان در حصر خانگی‌اند، مردم را به خیابان‌کشی می‌خواندند و به جای حسن استفاده از قانون و قانون‌مداری، از شرح صدر و بزرگواری نظام و رهبری به سوءاستفاده روی آورده بودند و کار را خراب کردند و قهر کرده بودند. عجب هوای نفسشان با وسوسه‌های بیگانگان، از بیرون تحریک و حمایت می‌شد، تا در آخر باورشان آمده بود که نظام را تغییر خواهند داد و فرار به جلو را که شیوه آن‌ها است شروع کردند.

 

آری، حرکت‌های قهرآمیزشان بی‌رحمانه بروز کرده بود. به همه توهین می‌کردند، کتک می‌زدند، آتش می‌زدند، مغازه‌ها را مصادره می‌کردند، و حدود نه ماه هر روز و شب امنیت و آرامش شهر را بر هم زده بودند تا این‌که دوران فتنه به ایام حسینی برخورد کرد. این‌ها که عظمت حسین سلام‌الله‌علیه را باور نداشتند، به پرچمی از عزای آقا توهین کردند. درست است که روزی خیمه‌اش را به آتش کشیدند، ولی آن روز این مردم نبودند که به ناگاه غیرتشان به جوش آید و نه دی بر پا کنند. ولی نه دی همه از جای برخاستند.

 

قهرشان با ملت چند ماهی بیشتر نشد و شب‌نامه‌ها و بیانیه‌های تحریک‌آمیز تهران را به اغتشاش کشیده بود. به‌راستی در این فتنه همه امتحان دادند. اما چند سؤال برایم مانده: آیا این چند نفر ملت‌اند؟! آیا ملت با آن‌ها قهر است یا این‌ها با ملت؟! آیا به‌راستی در کشور دو ملتِ قهر و آشتی داریم؟! چگونه است کسانی که خود خراب کرده و خود قهر کرده‌اند، اینک خود آشتی‌کنان راه می‌اندازند؟!

 

نه عزیز! کشور و ملت ما صاحب دارِد و هرگز دل‌بسته و وابسته به بیگانه نبوده و نیست. این سروصداهای برخاسته از خارج هم چندان مهم نبوده و نیست. در روز ۲۲ بهمن ملت نشان دادند که همه باهم بوده و هستیم. آیا می‌دانید که دو مسلمانی که بیش از سه روز قهر کنند مسلمان نیستند؟ البته آن چند نفر ناراضی هم خود باید سر عقل آمده و خود را بیش از این خراب نکنند و فرافکنی نکنند و خطای خویش را به ملت نسبت ندهند.

پرسش :
پاسخ :
aghatehrani.ir aghatehrani.ir aghatehrani.ir aghatehrani.ir aghatehrani.ir aghatehrani.ir aghatehrani.ir aghatehrani.ir
aghatehrani.ir برنامه بعدی
aghatehrani.ir aghatehrani.ir