کتاب «نظم» استاد آقاتهرانی تجدید چاپ شد

من سمع رجلا ینادی یاللمسلمین فلم یجبه فلیس بمسلم

مجلس ششم دوباره‌ای نمی‌خواهیم

آقاتهرانی عضو ناظر مجلس در شورای فرهنگ عمومی شد

بازنشر| روز مباهله روز اهل بیت

خاطره | اقیانوس آرامش

محبت فاطمه زهرا (س) و دعا برای شیعیانش

اعمال ماه مبارک رجب

غریب دنیا

حوزه انقلابی یعنی درک حقایق یک جامعه

نقش خانواده در سعادت انسان

ایجاد محیط سالم؛ هدف ازدواج

عشق‌ورزی به فرزندان

مهر و محبت به ‌امام زمان عليه‌السلام

چه طور توجیه کردن مانع کارهای بد میشود ؟

مؤدب به حدود الهی باشیم!

غفلت استعداد لقا را از انسان میگیرد

استاد آقاتهرانی: پیاده‌روی اربعین؛ ثمره خون شهیدان

عالم محضر خداست

انابه در اعمال و رفتار

برنامه دهه اول محرم 1439

aghatehrani.ir
aghatehrani.ir

منبر
  • ارسال برای چاپ
  • ۱۳۹۴/۰۷/۲۹ | ۹:۲۲
  • کد :۱۱۰۵۴
شرکت در مجالس عزاداری سیدالشهدا نوعی زیارت است
نماینده مردم تهران در مجلس شواری اسلامی شرکت در مجالس عزاداری سالار شهیدان اباعبدالله الحسین(ع) را نوعی زیارت دانست و گفت: بنابراین با این نگاه در مجالس شرکت کنید و با توجه حضور یابید.

شرکت در مجالس عزاداری سیدالشهدا نوعی زیارت است

شرکت در مجالس عزاداری سیدالشهدا نوعی زیارت است

شرکت در مجالس عزاداری سیدالشهدا نوعی زیارت است


حجت الاسلام والمسلمین مرتضی آقاتهرانی در مراسم شب اول محرم هیأت فاطمیون که در مسجد مقدس جمکران برگزار شد پس از تعریف معنای لغوی و عرفی زیارت به تبیین معنای عرفانی زیارت پرداخت و اظهار داشت: وقتی که شما به زیارت اباعبدالله حسین(ع) می روید حضرت در تمام لحظات شما را می بیند و همه چیز توجه دارد.

وی با تأکید بر اینکه زیارت به معنای عرفانی‌اش، زیارت واقعی است، گفت: مرحوم آقای پهلوانی می فرمود وقتی زیارت پیامبر(ص) می روید، حضرت خودشان به استقبال شما می آید نه اینکه فرشتگان را بفرستند؛ این شأنیتی است که این بزرگواران برای زائر خود قائل هستند، با همه گناهان و بدی هایی که داریم اما وقتی به این توفیق نائل می شویم آنها از روی کرامت، کاستی های ما را نادیده می گیرند.

استاد اخلاق حوزه علمیه قم با بیان روایتی از امام صادق(ع) در شرح عظمت زیارت ائمه اطهار(ع) اظهار داشت: حضرت فرمود کسی که پسرم علی بن موسی الرضا(ع) را زیارت کند هفتاد حج قبول برایش نوشته می شود؛ این درحالی است که بسیاری افراد حج می روند و شاید اعمالشان مقبول نباشد؛ در ادامه روای با تعجب پرسید هفتاد حج قبول؟ حضرت فرمودند 700 حج قبول.

حجت الاسلام والمسلمین آقاتهرانی افزود: در روایت دیگر آمده است اگر کسی امام رضا(ع) را زیارت کند و شبی را در جوار حضرت بتوته کند، یعنی شب را تا صبح نزد حضرت بماند نه اینکه مشغول عبادت باشد فقط صرف حضور منظور است، چنین شخصی مانند کسی است که خدا را در عرش زیارت کرده است یعنی مانند پیامبر اعظم(ص) در شب معراج.

وی شرکت در مجالس عزاداری سیدالشهدا(ع) را نیز نوعی زیارت امام حسین(ع) دانست و تصریح کرد: بنابراین وقتی در این مجالس شرکت می کنید به این امر توجهداشته باشید و با این نیت در عزاداری ها شرکت کنید.

نماینده مردم تهران در مجلس شواری اسلامی، شرکت در مجالس عزای سالار شهیدان را توفیق بسیار والایی دانست و گفت: بعید نیست انسان در این مجالس به جایی برسد که خطاب بفرمایند او منا اهل البیت است.

استاد اخلاق حوزه علمیه قم با اشاره به این جمله امام خمینی(ره) که فرمود ما هرچه داریم از محرم و صفر است، ابراز داشت: من فکر می کنم حتی ظهور امام عصر(عج) هم با توسل به درگاه سیدالشهدا(ع) محقق خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین آقاتهرانی با بیان اینکه خیلی بعید است ما در مجالس اباعبدالله(ع) شرکت کنیم اما امام زمان(عج) حضور نداشته باشند، گفت: بر اساس اخلاق اسلامی خلاف ادب است که میهمان به خانه وارد شود اما صاحب خانه نیاید و میهمان را معطل کند بنابراین معصومین(ع) که همه خصلت های نیکو را در بالاترین درجه دارند قطعا در این محافل به عنوان میزبان حضور پیدا می کنند.

وی با اشاره به اینکه برخی در مجالس عزاداری سیدالشهدا(ع) امام زمان(عج) را به مجلس خود دعوت می کنند، ابراز داشت: من هیچ گاه این کار را نکرده و نمی کنم چراکه ایشان صاحب عزای واقعی هستند و کسی است که وقایع عاشورا را به چشم مبارک خویش دیده اند مگر می شود، صاحب عزا در مجلس عزای جدشان حضور نداشته باشند.

نماینده مردم تهران در مجلس شواری اسلامی فرازی از زیارت وارث را قرائت کرد و گفت: «اَلسَّلامُ عَلَیْكَ یا وارِثَ آدَمَ صِفْوَةِ اللَّهِ اَلسَّلامُ عَلَیْكَ یا وارِثَ نُوحٍ نَبِىِّ اللَّهِ اَلسَّلامُ عَلَیْكَ یا وارِثَ اِبْراهیمَ خَلیلِاللَّهِ اَلسَّلامُ عَلَیْكَ یا وارِثَ مُوسى كَلیمِ اللَّهِ اَلسَّلامُ عَلَیْكَ یا وارِثَ عیسى رُوحِ اللَّهِ» این عبارات یعنی ایشان هرچه دارند امام حسین(ع) نیز دارد و حتی چیزهایی بیش از آنها را دارد.

 

برای دریافت فایل صوتی سخنرانی استاد آقاتهرانی در دهه اول محرم 1394 اینجا کلیک کنید

  • ارسال برای چاپ
در این رابطه بخوانید...
دیدگاه و نظر
برای ارسال نظرات از فرم پایین استفاده کنید.
مسئولیت نوشته ها به عهده نویسندگان آنهاست و نمایش آنها به معنی تایید نظرات آنها نیست.
فرستنده :
پست الکترونیک :
نظر :
aghatehrani.ir
کد امنیتی :
aghatehrani.ir
aghatehrani.ir گفت و شنود با استاد
پرسش :
پاسخ :

از چندی قبل، طرح آشتی ملی توسط کسانی که خود در فتنه 88 دستی داشته و یا دست‌کم از ساکتین آن واقعه بوده‌اند در فضای حقیقی و یا مجازی مطرح و در آن باب سخن گفته و ابراز نظر کرده‌اند که «بیایید با ملت آشتی کنیم!» و اگر کسی حرف آن‌ها را به هر دلیل نقد و یا رد کرده بود و یا اما و اگری بر آن داشت، فوراً به او برچسب دل‌واپس و افراطی و... زدند تا بتوانند حرف خود را بزنند و البته از خویش راضی باشند.

 

اگر به روزهای نه چندان دور گذشته بازگردیم، می‌بینیم همین آقایانِ ناراضی که خود، گاه بر اریکه قدرت تکیه داشته و یا رئیس‌جمهور و یا نخست‌وزیر و یا رئیس مجلس بوده‌اند و اکنون اکثریت‌شان در حصر خانگی‌اند، مردم را به خیابان‌کشی می‌خواندند و به جای حسن استفاده از قانون و قانون‌مداری، از شرح صدر و بزرگواری نظام و رهبری به سوءاستفاده روی آورده بودند و کار را خراب کردند و قهر کرده بودند. عجب هوای نفسشان با وسوسه‌های بیگانگان، از بیرون تحریک و حمایت می‌شد، تا در آخر باورشان آمده بود که نظام را تغییر خواهند داد و فرار به جلو را که شیوه آن‌ها است شروع کردند.

 

آری، حرکت‌های قهرآمیزشان بی‌رحمانه بروز کرده بود. به همه توهین می‌کردند، کتک می‌زدند، آتش می‌زدند، مغازه‌ها را مصادره می‌کردند، و حدود نه ماه هر روز و شب امنیت و آرامش شهر را بر هم زده بودند تا این‌که دوران فتنه به ایام حسینی برخورد کرد. این‌ها که عظمت حسین سلام‌الله‌علیه را باور نداشتند، به پرچمی از عزای آقا توهین کردند. درست است که روزی خیمه‌اش را به آتش کشیدند، ولی آن روز این مردم نبودند که به ناگاه غیرتشان به جوش آید و نه دی بر پا کنند. ولی نه دی همه از جای برخاستند.

 

قهرشان با ملت چند ماهی بیشتر نشد و شب‌نامه‌ها و بیانیه‌های تحریک‌آمیز تهران را به اغتشاش کشیده بود. به‌راستی در این فتنه همه امتحان دادند. اما چند سؤال برایم مانده: آیا این چند نفر ملت‌اند؟! آیا ملت با آن‌ها قهر است یا این‌ها با ملت؟! آیا به‌راستی در کشور دو ملتِ قهر و آشتی داریم؟! چگونه است کسانی که خود خراب کرده و خود قهر کرده‌اند، اینک خود آشتی‌کنان راه می‌اندازند؟!

 

نه عزیز! کشور و ملت ما صاحب دارِد و هرگز دل‌بسته و وابسته به بیگانه نبوده و نیست. این سروصداهای برخاسته از خارج هم چندان مهم نبوده و نیست. در روز ۲۲ بهمن ملت نشان دادند که همه باهم بوده و هستیم. آیا می‌دانید که دو مسلمانی که بیش از سه روز قهر کنند مسلمان نیستند؟ البته آن چند نفر ناراضی هم خود باید سر عقل آمده و خود را بیش از این خراب نکنند و فرافکنی نکنند و خطای خویش را به ملت نسبت ندهند.

پرسش :
پاسخ :
aghatehrani.ir aghatehrani.ir aghatehrani.ir aghatehrani.ir aghatehrani.ir aghatehrani.ir aghatehrani.ir aghatehrani.ir
aghatehrani.ir برنامه بعدی
aghatehrani.ir aghatehrani.ir