کتاب «نظم» استاد آقاتهرانی تجدید چاپ شد

من سمع رجلا ینادی یاللمسلمین فلم یجبه فلیس بمسلم

مجلس ششم دوباره‌ای نمی‌خواهیم

آقاتهرانی عضو ناظر مجلس در شورای فرهنگ عمومی شد

پیام | در پی رحلت آیت‌الله حاج شیخ حسن آقا پهلوانی

خاطره | اقیانوس آرامش

محبت فاطمه زهرا (س) و دعا برای شیعیانش

اعمال ماه مبارک رجب

غریب دنیا

حوزه انقلابی یعنی درک حقایق یک جامعه

نقش خانواده در سعادت انسان

ایجاد محیط سالم؛ هدف ازدواج

عشق‌ورزی به فرزندان

مهر و محبت به ‌امام زمان عليه‌السلام

چه طور توجیه کردن مانع کارهای بد میشود ؟

مؤدب به حدود الهی باشیم!

غفلت استعداد لقا را از انسان میگیرد

استاد آقاتهرانی: پیاده‌روی اربعین؛ ثمره خون شهیدان

عالم محضر خداست

انابه در اعمال و رفتار

تهران | درس اخلاق هفتگی

aghatehrani.ir
aghatehrani.ir

یادداشت
  • ارسال برای چاپ
  • ۱۳۹۱/۰۳/۱۷ | ۱۹:۱۶
  • کد :۱۰۰۵۴
نظر صریح استاد آقاتهرانی در مورد فردوسی و زبان فارسی
در چند روز گذشته مطلبی در مورد فردوسی و بی اهمیت جلوه دادن زبان فارسی به نقل از استاد آقاتهرانی در شبکه های اجتماعی منتشر شد

نظر صریح استاد آقاتهرانی در مورد فردوسی و زبان فارسی

نظر صریح استاد آقاتهرانی در مورد فردوسی و زبان فارسی

نظر صریح استاد آقاتهرانی در مورد فردوسی و زبان فارسی


در چند روز گذشته مطلبی در مورد فردوسی و بی اهمیت جلوه دادن زبان فارسی به نقل از استاد آقاتهرانی در شبکه های اجتماعی منتشر شد. پس از مشاهده مطلب و بررسی منبع اصلی آن، معلوم شد که این مطلب اصلاً از ایشان نبوده و فرد دیگری گوینده این سخن می باشد و با توجه به تشابه اسمی، و یا هر انگیزه دیگری این مطلب به نام استاد آقاتهرانی منتشر شده است. بازتاب این مطلب و نظرات ذیل آن که گاه به تهمت و توهین های بسیار زشت منجر شده بود، استاد را بر آن داشت تا دست به قلم برده و چند سطری در این باب بنویسند. 

مطلب منتشر شده در شبکه های اجتماعی به نقل از استاد آقاتهرانی

دفتر استاد آقاتهرانی ضمن تکذیب این مطلب و دعوت از فعالان سایبری به رعایت اخلاق در انتشار مطالب، اعلام می دارد که مواضع رسمی ایشان تنها از طریق پایگاه اینترنتی دفتر به آدرسaghatehrani.com منتشر می شود. متن زیر نوشته استاد در این باره است:

 

بسم الله الرحمن الرحیم

این روزها مطلبی را درباره فردوسی از قول بنده در شبکه اجتماعی +Google آورده بود، که آن را مطالعه کردم. توجه شما خواننده و یا نویسنده را به چند نکته جلب می کنم:

1. به هیچ وجه گوینده آن مطالب و سخن درباره فردوسی و زبان فارسی بنده نبوده و نیستم.

2. گوینده آن گفتار، شخص دیگری است که با مراجعه به منبع اصلی آن، صدق گفتارم بر شما آشکار خواهد شد. از این روی، سایت دفتر بنده می تواند مرجع مناسبی برای آگاهی از نظرات این جانب باشد، تا که از سوء برداشت و نسبت های غلط جلوگیری شود.

3. تأسف نیست که این همه بر پایه‌ی چند خلاف واقع و دروغ، وقت کاربران ضایع گردد؟

4. عزیزان جوانم:

فردوسی از شعرای بنام فارسی‌زبان است، که از این زبان، برترین عرفان و تمدن اسلامی به عالم انتشار یافته است. آری، همگونی زبان پارسی و عربی فرهنگ جدیدی را ایجاد کرده که از آن غزل سرائی چون حافظ، حماسه سرائی چون فردوسی، شاعر عارفی چون مولانا، واعظ و اندرز گوئی چون سعدی، فیلسوف و طبیبی چون بوعلی، و فقیهی مجاهد، چون امام خمینی (ره)، امکان بروز یافته اند. فراموش نشود که محبت ما ایرانیان به اسلام و به ویژه اهل بیت رسول (علیهم السّلام)، چنان افتخار آمیز خود را نشان داده که همیشه بر احیاء کلمه الله تلاش کرده ایم.

در هر حال، بنده به مسلمانی خویش می بالم، نه چون اویم که به زبان تازی بتازد، و نه از پارسی زبانانی که ناسپاس به نعمت ها و ارزش ها باشد. 

5. دوستان جوان! بیائید قدری دقیق تر و با تأمّلی بیشتر بنویسیم! تلاش کنیم که نوشته مان همراه فکر و اندیشه باشد، که گفته و نوشته گویای ژرف اندیشی ما است.

مرتضی آقاتهرانی

17 خردادماه 1391

  • ارسال برای چاپ
در این رابطه بخوانید...
دیدگاه و نظر
برای ارسال نظرات از فرم پایین استفاده کنید.
مسئولیت نوشته ها به عهده نویسندگان آنهاست و نمایش آنها به معنی تایید نظرات آنها نیست.
فرستنده :
پست الکترونیک :
نظر :
aghatehrani.ir
کد امنیتی :
aghatehrani.ir
aghatehrani.ir گفت و شنود با استاد
پرسش :
پاسخ :

از چندی قبل، طرح آشتی ملی توسط کسانی که خود در فتنه 88 دستی داشته و یا دست‌کم از ساکتین آن واقعه بوده‌اند در فضای حقیقی و یا مجازی مطرح و در آن باب سخن گفته و ابراز نظر کرده‌اند که «بیایید با ملت آشتی کنیم!» و اگر کسی حرف آن‌ها را به هر دلیل نقد و یا رد کرده بود و یا اما و اگری بر آن داشت، فوراً به او برچسب دل‌واپس و افراطی و... زدند تا بتوانند حرف خود را بزنند و البته از خویش راضی باشند.

 

اگر به روزهای نه چندان دور گذشته بازگردیم، می‌بینیم همین آقایانِ ناراضی که خود، گاه بر اریکه قدرت تکیه داشته و یا رئیس‌جمهور و یا نخست‌وزیر و یا رئیس مجلس بوده‌اند و اکنون اکثریت‌شان در حصر خانگی‌اند، مردم را به خیابان‌کشی می‌خواندند و به جای حسن استفاده از قانون و قانون‌مداری، از شرح صدر و بزرگواری نظام و رهبری به سوءاستفاده روی آورده بودند و کار را خراب کردند و قهر کرده بودند. عجب هوای نفسشان با وسوسه‌های بیگانگان، از بیرون تحریک و حمایت می‌شد، تا در آخر باورشان آمده بود که نظام را تغییر خواهند داد و فرار به جلو را که شیوه آن‌ها است شروع کردند.

 

آری، حرکت‌های قهرآمیزشان بی‌رحمانه بروز کرده بود. به همه توهین می‌کردند، کتک می‌زدند، آتش می‌زدند، مغازه‌ها را مصادره می‌کردند، و حدود نه ماه هر روز و شب امنیت و آرامش شهر را بر هم زده بودند تا این‌که دوران فتنه به ایام حسینی برخورد کرد. این‌ها که عظمت حسین سلام‌الله‌علیه را باور نداشتند، به پرچمی از عزای آقا توهین کردند. درست است که روزی خیمه‌اش را به آتش کشیدند، ولی آن روز این مردم نبودند که به ناگاه غیرتشان به جوش آید و نه دی بر پا کنند. ولی نه دی همه از جای برخاستند.

 

قهرشان با ملت چند ماهی بیشتر نشد و شب‌نامه‌ها و بیانیه‌های تحریک‌آمیز تهران را به اغتشاش کشیده بود. به‌راستی در این فتنه همه امتحان دادند. اما چند سؤال برایم مانده: آیا این چند نفر ملت‌اند؟! آیا ملت با آن‌ها قهر است یا این‌ها با ملت؟! آیا به‌راستی در کشور دو ملتِ قهر و آشتی داریم؟! چگونه است کسانی که خود خراب کرده و خود قهر کرده‌اند، اینک خود آشتی‌کنان راه می‌اندازند؟!

 

نه عزیز! کشور و ملت ما صاحب دارِد و هرگز دل‌بسته و وابسته به بیگانه نبوده و نیست. این سروصداهای برخاسته از خارج هم چندان مهم نبوده و نیست. در روز ۲۲ بهمن ملت نشان دادند که همه باهم بوده و هستیم. آیا می‌دانید که دو مسلمانی که بیش از سه روز قهر کنند مسلمان نیستند؟ البته آن چند نفر ناراضی هم خود باید سر عقل آمده و خود را بیش از این خراب نکنند و فرافکنی نکنند و خطای خویش را به ملت نسبت ندهند.

پرسش :
پاسخ :
aghatehrani.ir aghatehrani.ir aghatehrani.ir aghatehrani.ir aghatehrani.ir aghatehrani.ir aghatehrani.ir aghatehrani.ir
aghatehrani.ir برنامه بعدی
aghatehrani.ir aghatehrani.ir