مرگ بر آمریکا گفتن مردم، در شرایطی جایگاه مجاهدت و شهادت را دارد!

من سمع رجلا ینادی یاللمسلمین فلم یجبه فلیس بمسلم

مجلس ششم دوباره‌ای نمی‌خواهیم

آقاتهرانی عضو ناظر مجلس در شورای فرهنگ عمومی شد

یادداشت | اهتمام به زیارت عاشورا؛ سیره علما و بزرگان دین

آقای مصباح گفتند: «برگردید به امام!»

بزرگداشت این روز بر همگان فرض است!

سستی اراده و آمادگی برای شکست!

غریب دنیا

حوزه انقلابی یعنی درک حقایق یک جامعه

نقش خانواده در سعادت انسان

ایجاد محیط سالم؛ هدف ازدواج

عشق‌ورزی به فرزندان

مهر و محبت به ‌امام زمان عليه‌السلام

چه طور توجیه کردن مانع کارهای بد میشود ؟

مؤدب به حدود الهی باشیم!

غفلت استعداد لقا را از انسان میگیرد

استاد آقاتهرانی: پیاده‌روی اربعین؛ ثمره خون شهیدان

عالم محضر خداست

انابه در اعمال و رفتار

تهران | عزاداری شهادت حضرت معصومه (س)

aghatehrani.ir
aghatehrani.ir

شرح حدیث
  • ارسال برای چاپ
  • ۱۳۹۵/۰۶/۰۴ | ۱۳:۲۷
  • کد :۱۱۲۵۹
خداوندا نعمتی که موجب چشم روشنیم می شود به من عطا کن
یکی از چیزهایی که گفته شده مایه چشم روشنی است نماز شب است

خداوندا نعمتی که موجب چشم روشنیم می شود به من عطا کن

خداوندا نعمتی که موجب چشم روشنیم می شود به من عطا کن

خداوندا نعمتی که موجب چشم روشنیم می شود به من عطا کن


اسئلک بکرمک ان تمنّ علی من عطائک بما تقرّ به عینی؛ خدایا تو را می خوانم به  کرمت این که منت بگذاری  بر من از عطای خودت به چیزی که چشمم به آن روشن شود.

منت نعمت فراوان را می گویند.

بعضی چیزهاست که خیلی توی چشم می آید و غیر منتظره باشد و کسی قرار نبوده بیاد یک دفعه بیاید و یا هدیه ای قرار نبوده بیاورد ولی بیاورد. اگر این معنای چشم روشنی باشد امام می فرماید یک چیزی به من بده که خیلی چشمم پر شود.

یکی از چیزهایی که گفته شده مایه چشم روشنی است نماز شب است. ما اخفی لهم من قره اعین. کسی نمی داند که من چه نور چشمهایی برای کسی که اهل تهجد است آماده کرده ام.

منت بگذار بر من به این که عطا کنی نه هر چیزی را بلکه چیزی که چشمم را روشن کند.

این بی ارتباط به مقدار معرفت انسان نیست ممکن است که کسی با هزار تومان چشمش روشن شود. اگر صد هزار تومان آیت الله بهجت بفرستد چشمم روشن نمی شود ولی اگر چهار تا کلمه برایم بنویسد و بفرستد چشمم روشن می شود چون از ایشان این توقع می رود این باعث چشم روشنی من می شود حتی اگر همان پول هم باشد باید یک نگاه دیگر معنوی به آن داشته باشم که مثلا تبرک ایشان است و دست ایشان به آن خورده برایم موجب شادی شود.


منبع : مناجات الراجین
  • ارسال برای چاپ
در این رابطه بخوانید...
دیدگاه و نظر
برای ارسال نظرات از فرم پایین استفاده کنید.
مسئولیت نوشته ها به عهده نویسندگان آنهاست و نمایش آنها به معنی تایید نظرات آنها نیست.
فرستنده :
پست الکترونیک :
نظر :
aghatehrani.ir
کد امنیتی :
aghatehrani.ir
aghatehrani.ir گفت و شنود با استاد
پرسش :

در بخشی از نامه‌ی امام زمان (عج) به شیخ مفید (ره) آمده است: «وَ لَوْ أَنَّ أَشْیاعَنَا وَفَّقَهُمْ اللَّهُ لِطَاعَتِهِ عَلَی اجْتِمَاعٍ مِنَ الْقُلُوبِ فِی الْوَفَاءِ بِالْعَهْدِ عَلَیهِمْ لَمَا تَأَخَّرَ عَنْهُمُ الْیمْنُ بِلِقَائِنَا...» منظور از «الْعَهْد» چه می‌باشد؟ که حضرت صاحب‌الزمان (عج) شیعیان را به اجتماع قلبی در وفای به این عهد که بر دوش آن‌هاست، فرامی‌خوانند؟

پاسخ :

اگر دقت کنید عبارت «العهد» است؛ یعنی قبل از واژه عهد، «ال» آمده است. ما سه‌گونه «ال» عهد داریم که اینجا عهد ذهنی است. همه بچه‌شیعه‌ها و حتی غیرشیعه و یا حتی کفار می‌دانند که ما با امام خود عهد اطاعت، امتثال امر و پیروی بی‌چون و چرا داریم. اگر همه ما بر این پیمان پایدار بمانیم، بی‌شک از خجسته دیدار امام محروم نخواهیم شد. چنان که حضرت در همین توقیع شریف این وعده را داده‌اند. این عهد در دعای عهد هر روزمان با امام نیز هست و به صراحت، امام باقرالعلوم علیه‌السلام به جابر جعفی فرموده‌اند: «من کان لله مطیعا فهو لنا ولی، و من کان لله عاصیا فهو لنا عدو» او که مطیع خداست، او ولی ماست و او که معصیت خداوند می‌کند، او دشمن ماست. خلاصه، دل به اطاعت باید داد.

aghatehrani.ir aghatehrani.ir aghatehrani.ir aghatehrani.ir aghatehrani.ir aghatehrani.ir aghatehrani.ir aghatehrani.ir
aghatehrani.ir برنامه بعدی
aghatehrani.ir aghatehrani.ir