مرگ بر آمریکا گفتن مردم، در شرایطی جایگاه مجاهدت و شهادت را دارد!

من سمع رجلا ینادی یاللمسلمین فلم یجبه فلیس بمسلم

مجلس ششم دوباره‌ای نمی‌خواهیم

آقاتهرانی عضو ناظر مجلس در شورای فرهنگ عمومی شد

یادداشت | اهتمام به زیارت عاشورا؛ سیره علما و بزرگان دین

آقای مصباح گفتند: «برگردید به امام!»

بزرگداشت این روز بر همگان فرض است!

سستی اراده و آمادگی برای شکست!

غریب دنیا

حوزه انقلابی یعنی درک حقایق یک جامعه

نقش خانواده در سعادت انسان

ایجاد محیط سالم؛ هدف ازدواج

عشق‌ورزی به فرزندان

مهر و محبت به ‌امام زمان عليه‌السلام

چه طور توجیه کردن مانع کارهای بد میشود ؟

مؤدب به حدود الهی باشیم!

غفلت استعداد لقا را از انسان میگیرد

استاد آقاتهرانی: پیاده‌روی اربعین؛ ثمره خون شهیدان

عالم محضر خداست

انابه در اعمال و رفتار

تهران | عزاداری شهادت حضرت معصومه (س)

aghatehrani.ir
aghatehrani.ir

اخبار
  • ارسال برای چاپ
  • ۱۳۹۵/۰۷/۲۰ | ۷:۱
  • کد :۱۱۳۰۸
مقتل‌خوانی ظهر عاشورا توسط استاد آقاتهرانی
یکی از سنت‌های روز عاشورا که استاد آقاتهرانی در چند سال اخیر به آن اهتمام خاص دارند، مقتل‌خوانی ظهر عاشورا است...

مقتل‌خوانی ظهر عاشورا توسط استاد آقاتهرانی

مقتل‌خوانی ظهر عاشورا توسط استاد آقاتهرانی

مقتل‌خوانی ظهر عاشورا توسط استاد آقاتهرانی


یکی از سنت‌های روز عاشورا که استاد آقاتهرانی در چند سال اخیر به آن اهتمام خاص دارند، مقتل‌خوانی ظهر عاشورا است. این برنامه که در سال‌های گذشته با استقبال بسیار زیادی از سوی عاشقان حضرت سیدالشهدا علیه السلام مواجه شد، امسال هم همانند چند سال اخیر توسط هیأت فاطمیون قم برگزار خواهد شد. جزئیات برنامه مقتل‌خوانی ظهر عاشورا بدین شرح است:

 
بر مبنای دستورالعمل حضرت علامه طباطبایی (ره) قبل از ظهر خواندن زیارت عاشورا همراه با صد لعن و صد سلام؛ زیر آسمان و با سر و پای برهنه توصیه میشود.

- نماز باشکوه ظهر و عصر عاشورا: همزمان با اذان ظهر

- مقتل‌خوانی توسط استاد مرتضی آقاتهرانی: ساعت 12:30 الی 14

- مداحی توسط حاج مهدی سلحشور: ساعت 14الی 15

 

زمان: چهارشنبه، 21 مهر 1395، مصادف با روز عاشورا؛ همزمان با نماز ظهر

مکان: قـم، مسجد مقدس جمکران، هیأت فاطمیون 


منبع : AGHATEHRANI.IR
  • ارسال برای چاپ
در این رابطه بخوانید...
دیدگاه و نظر
برای ارسال نظرات از فرم پایین استفاده کنید.
مسئولیت نوشته ها به عهده نویسندگان آنهاست و نمایش آنها به معنی تایید نظرات آنها نیست.
فرستنده :
پست الکترونیک :
نظر :
aghatehrani.ir
کد امنیتی :
aghatehrani.ir
aghatehrani.ir گفت و شنود با استاد
پرسش :

در بخشی از نامه‌ی امام زمان (عج) به شیخ مفید (ره) آمده است: «وَ لَوْ أَنَّ أَشْیاعَنَا وَفَّقَهُمْ اللَّهُ لِطَاعَتِهِ عَلَی اجْتِمَاعٍ مِنَ الْقُلُوبِ فِی الْوَفَاءِ بِالْعَهْدِ عَلَیهِمْ لَمَا تَأَخَّرَ عَنْهُمُ الْیمْنُ بِلِقَائِنَا...» منظور از «الْعَهْد» چه می‌باشد؟ که حضرت صاحب‌الزمان (عج) شیعیان را به اجتماع قلبی در وفای به این عهد که بر دوش آن‌هاست، فرامی‌خوانند؟

پاسخ :

اگر دقت کنید عبارت «العهد» است؛ یعنی قبل از واژه عهد، «ال» آمده است. ما سه‌گونه «ال» عهد داریم که اینجا عهد ذهنی است. همه بچه‌شیعه‌ها و حتی غیرشیعه و یا حتی کفار می‌دانند که ما با امام خود عهد اطاعت، امتثال امر و پیروی بی‌چون و چرا داریم. اگر همه ما بر این پیمان پایدار بمانیم، بی‌شک از خجسته دیدار امام محروم نخواهیم شد. چنان که حضرت در همین توقیع شریف این وعده را داده‌اند. این عهد در دعای عهد هر روزمان با امام نیز هست و به صراحت، امام باقرالعلوم علیه‌السلام به جابر جعفی فرموده‌اند: «من کان لله مطیعا فهو لنا ولی، و من کان لله عاصیا فهو لنا عدو» او که مطیع خداست، او ولی ماست و او که معصیت خداوند می‌کند، او دشمن ماست. خلاصه، دل به اطاعت باید داد.

aghatehrani.ir aghatehrani.ir aghatehrani.ir aghatehrani.ir aghatehrani.ir aghatehrani.ir aghatehrani.ir aghatehrani.ir
aghatehrani.ir برنامه بعدی
aghatehrani.ir aghatehrani.ir