مرگ بر آمریکا گفتن مردم، در شرایطی جایگاه مجاهدت و شهادت را دارد!

من سمع رجلا ینادی یاللمسلمین فلم یجبه فلیس بمسلم

مجلس ششم دوباره‌ای نمی‌خواهیم

آقاتهرانی عضو ناظر مجلس در شورای فرهنگ عمومی شد

یادداشت | اهتمام به زیارت عاشورا؛ سیره علما و بزرگان دین

آقای مصباح گفتند: «برگردید به امام!»

بزرگداشت این روز بر همگان فرض است!

سستی اراده و آمادگی برای شکست!

غریب دنیا

حوزه انقلابی یعنی درک حقایق یک جامعه

نقش خانواده در سعادت انسان

ایجاد محیط سالم؛ هدف ازدواج

عشق‌ورزی به فرزندان

مهر و محبت به ‌امام زمان عليه‌السلام

چه طور توجیه کردن مانع کارهای بد میشود ؟

مؤدب به حدود الهی باشیم!

غفلت استعداد لقا را از انسان میگیرد

استاد آقاتهرانی: پیاده‌روی اربعین؛ ثمره خون شهیدان

عالم محضر خداست

انابه در اعمال و رفتار

تهران | عزاداری شهادت حضرت معصومه (س)

aghatehrani.ir
aghatehrani.ir

اخبار
  • ارسال برای چاپ
  • ۱۳۹۵/۰۷/۲۷ | ۱۵:۲۸
  • کد :۱۱۳۱۰
اصلاح جامعه؛ هدف تاریخی قیام امام حسین (ع)
استاد مرتضی آقاتهرانی در اجتماع بزرگ عاشورائیان که در مسجد حضرت ابوالفضل علیه‌السلام دانشگاه تفرش برگزار شد، اظهار داشت...

اصلاح جامعه؛ هدف تاریخی قیام امام حسین (ع)

اصلاح جامعه؛ هدف تاریخی قیام امام حسین (ع)

اصلاح جامعه؛ هدف تاریخی قیام امام حسین (ع)


استاد مرتضی آقاتهرانی در اجتماع بزرگ عاشورائیان که در مسجد حضرت ابوالفضل علیه‌السلام دانشگاه تفرش برگزار شد، اظهار داشت: امام حسین علیه‌السلام در وصیت‌نامه خود هدف از قیام عاشورا را اصلاح امت جدش رسول‌الله از انحراف و مفاسد، به وسیله امر به ‌معروف و نهی از منکر عنوان کرد. اصلاح منحصر به قرن و زمان خاصی نیست، بلکه حرکتی ادامه‌دار برای سپردن این جریان به دست مصلح کل است.

 

مدرس حوزه علمیه با اشاره به مقام خلافت الهی انسان تصریح کرد: خداوند از بین تمام مخلوقات انسان را جانشین خود کرده است، استعداد خلافت در تمامی انسان‌ها وجود داشته و استعدادی بالقوه در آنان است. از این رو انسان‌ها باید به تفکر درباره وجود خود بپردازند، که تفکر درباره خود از 60 سال عبادت بالاتر و افضل عبادات است.

 

وی با بیان اینکه خداوند انسان‌ها را بیهوده خلق نکرده است، ادامه داد: بهترین میزان برای حسابرسی و قضاوت در زمینه اعمال انسان‌ها، خود انسان است. از این رو انسان نباید کاری کند که قضاوتش درباره خودش قضاوتی نادرست باشد. بازگشت به خویشتن، خودسازی و دلسوزی کردن در زمینه نفس خویش، بهترین زمینه برای اصلاح نفس و زندگی انسان‌ها است.


منبع : پایگاه اینترنتی دانشگاه تفرش
  • ارسال برای چاپ
در این رابطه بخوانید...
دیدگاه و نظر
برای ارسال نظرات از فرم پایین استفاده کنید.
مسئولیت نوشته ها به عهده نویسندگان آنهاست و نمایش آنها به معنی تایید نظرات آنها نیست.
فرستنده :
پست الکترونیک :
نظر :
aghatehrani.ir
کد امنیتی :
aghatehrani.ir
aghatehrani.ir گفت و شنود با استاد
پرسش :

در بخشی از نامه‌ی امام زمان (عج) به شیخ مفید (ره) آمده است: «وَ لَوْ أَنَّ أَشْیاعَنَا وَفَّقَهُمْ اللَّهُ لِطَاعَتِهِ عَلَی اجْتِمَاعٍ مِنَ الْقُلُوبِ فِی الْوَفَاءِ بِالْعَهْدِ عَلَیهِمْ لَمَا تَأَخَّرَ عَنْهُمُ الْیمْنُ بِلِقَائِنَا...» منظور از «الْعَهْد» چه می‌باشد؟ که حضرت صاحب‌الزمان (عج) شیعیان را به اجتماع قلبی در وفای به این عهد که بر دوش آن‌هاست، فرامی‌خوانند؟

پاسخ :

اگر دقت کنید عبارت «العهد» است؛ یعنی قبل از واژه عهد، «ال» آمده است. ما سه‌گونه «ال» عهد داریم که اینجا عهد ذهنی است. همه بچه‌شیعه‌ها و حتی غیرشیعه و یا حتی کفار می‌دانند که ما با امام خود عهد اطاعت، امتثال امر و پیروی بی‌چون و چرا داریم. اگر همه ما بر این پیمان پایدار بمانیم، بی‌شک از خجسته دیدار امام محروم نخواهیم شد. چنان که حضرت در همین توقیع شریف این وعده را داده‌اند. این عهد در دعای عهد هر روزمان با امام نیز هست و به صراحت، امام باقرالعلوم علیه‌السلام به جابر جعفی فرموده‌اند: «من کان لله مطیعا فهو لنا ولی، و من کان لله عاصیا فهو لنا عدو» او که مطیع خداست، او ولی ماست و او که معصیت خداوند می‌کند، او دشمن ماست. خلاصه، دل به اطاعت باید داد.

aghatehrani.ir aghatehrani.ir aghatehrani.ir aghatehrani.ir aghatehrani.ir aghatehrani.ir aghatehrani.ir aghatehrani.ir
aghatehrani.ir برنامه بعدی
aghatehrani.ir aghatehrani.ir