مجلس برنامه ای برای فیلتر کردن فضای مجازی ندارد

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام مرتضی آقاتهرانی عصر جمعه در نشست اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با فعالان فرهنگی و هنری شهرستان‌های کاشمر، خلیل آباد، بردسکن و کوهسرخ که در آرامگاه شهید مدرس برگزار شد، با بیان این‌که با شروع فعالیت کمیسیون فرهنگی در این دوره مجلس برای حل مشکلات فرهنگی، اولویت‌بندی انجام شد، اظهار کرد: اولویت‌های فرهنگی را از راه‌های مختلف با دریافت نظرات و پیشنهادات افراد مختلف به دست آوردیم.

وی، فعالیت‌هایی نیمه تمام دوره قبل مجلس را یکی از اولویت‌های این کمیسیون برشمرد و ادامه داد: در بررسی‌ها، اولین مسئله‌ای که نیاز جامعه تشخیص داده شد، بحث جمعیت بود که در اولویت اصلی برنامه کمیسیون فرهنگی در سال قبل قرار گرفت.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بحث جمعیت ۱۴ سال در مسیر مجلس و کمیسیون در رفت و آمد بود که توانستیم با تلاش‌های فراوان و با پنج هزار نفرساعت صرف زمان، چند روز گذشته اشکالات مطرح شده توسط شورای نگهبان را رفع و طرح را به این شورا کردیم.

وی افزود: برای ثمربخش بودن طرح جمعیت، حدود ۸۰ ماده نگارش شده که بحث خانواده، فرزند، اشتغال، تسهیل ازدواج و مسکن برای افزایش جمعیت برطرف می‌شود.

آقاتهرانی با بیان این‌که هم‌اکنون کمیسیون فرهنگی اولویت کاری خود را موضوع فضای مجازی قرار داده است، اظهار کرد: متأسفانه در محافل مختلف صحبت از فیلتر کردن فضای مجازی است درحالی‌که به‌هیچ عنوان مجلس برنامه‌ای برای فیلتر فضای مجازی ندارد؛ اهداف و برنامه‌ها در ۳۴ ماده در سایت مجلس شورای اسلامی برای بازدید بارگذاری شده است که مردم می‌توانند از آن بازدید داشته باشند.

وی با تأکید بر این‌که فیلتر فضای مجازی کار درستی نیست و باید از اصل، کار را درست کرد، گفت: هم‌اکنون توئیتر، اینستاگرام، تلگرام و سایر شبکه‌های اجتماعی هر طور بخواهند فعالیت می‌کنند و از بیرون برای ما و فرزندان ما برنامه‌ریزی می‌کنند که هیچ‌کس تاکنون بر این فعالیت‌ها مدیریتی نداشته است.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که اگرچه مقام معظم رهبری خواستار مدیریت فضای مجازی شده بودند اما مسؤولان نسبت به این موضوع بی‌تفاوت بوده‌اند، اضافه کرد: در برنامه ساماندهی فضای مجازی، دفاع از حقوق کاربران فعال و کنترل ورودی‌های خارجی و داخلی مد نظر است.

در این نشست، تعدادی از فعالان فرهنگی و هنری به نمایندگی از جامعه بزرگ هنرمندان و فرهنگیان شهرستان‌های کاشمر، خلیل‌آباد، بردسکن و کوهسرخ به بیان مشکلات و مسائل خود پرداختند.

مطالب مرتبط
نظر خود را درج کنید