پیشینه و روند تصویب طرح صیانت

شفافیت امری پسندیده است؛ از قدیم گفته‌اند: ندزد و نترس!

پس شفاف‌تر از آنچه فکر کنید صادقانه، با شجاعت تمام، با ابراز مهر و محبتم به مردم خوب این مرز و بوم از امروز مجلس خدمتتان گزارشی می‌دهم.

طرح “صیانت از فضای مجازی” از مجلس دهم، توسط آقای پژمانفر رییس سابق کمیسیون فرهنگی بارها به صحن مجلس آمد و شد داشته ولی هر دفعه به بهانه‌ای با مشکلی برخورد می‌کند، و کارش به رای نمایندگان نمی‌انجامد.

دوره یازدهم شد و ایشان به کمیسیون اصل ۹۰ رفتند، اولویت اصلی کمیسیون فرهنگی را اتمام طرح‌های ناتمام قبلی گذاشتیم و پس از جمعیت، دومین اولویت کمیسیون فرهنگی “حمایت از کاربران در فضای مجازی” تشخیص داده شد.

کمیته فضای مجازی توسط آقای یزدیخواه فعال شد، حدود ۲۰۰۰ نفر ساعت دوستان به تکمیل این کار وقت گذاشتند، و در صحن کمیسیون توافق شد که طبق ماده ۱۲۴ آیین نامه برای قوت بیشتر، طرح به مرکز پژوهش‌ها سپرده شود. قرار یک ماهه بود ولی سختی کار، قرار را به سه ماهه کشانید.

این طرح حدود یک ماهی در کش و قوس نوبت صحن درگیر شد، تا هفته‌های گذشته در نوبت قرار گرفت، که خبرنگاران هر روز به اشتباه خبری از مرگ و حیات طرح می‌دادند. طرح هر روز به نوبت نزدیک و نزدیک تر می‌شد، تا امروز. نوبت ما پس از استراحت نمایندگان حدود ده و سی دقیقه رسید.

گدشته از اینکه آقای قالیباف نیز از اعضای کمیسیون فرهنگی هستند و با ۸۵ شدن طرح موافق، ولی دیروز به سوریه رفته بودند، پس آقای نیکزاد مجلس را اداره می کرد.

از همه نمایندگان ملت که ثابت کردند دغدغه تقویت فضای مجازی را مطابق توصیه اکید مقام معظم رهبری دامت برکاته را دارند تشکر می کنم. به طور خاص از برادر عزیزم آقای قالیباف که در جلسه فراکسیون نیروهای انقلاب ضمن تبیین ضرورت کار، موافقت خود را با هشتاد و پنجی شدن طرح اعلام کردند و نیز از دکتر زاکانی که در مرکز پژوهش های مجلس، کمک کارشناسانه جهت ارتقاء طرح را با نگاه دغدغه مندانه پیگیری کردند و با وجود کسالت و بیماری خود را متعهد به حضور در صحن و دفاع در میان نمایندگان ملت داشتند و از آقای نیکزاد به خاطر اداره آرام و جدی صحن و از فعالان رسانه ای که به طور شفاف این طرح را در مرکز توجه قرار دادند تشکر می کنم.

والسلام علیکم
مرتضی آقاتهرانی، رئیس کمیسیون فرهنگ مجلس شورای اسلامی

مطالب مرتبط
نظر خود را درج کنید