اهمیت بررسی طرح صیانت کاربران

در آغاز به کار مجلس ۱۱، مقام معظم رهبری حفظه الله تعالی چند توصیه به ما داشتن:
“…مسئله مدیریت فضای مجازی جزو مسائل مهم ما است، که این مسئله، مسئله بلند مدت هم نیست. مسئله کوتاه مدت و میان مدت، جزو مسائل نزدیک ما است که باید به آن توجه شود. و امثال این ها مسائل کلیدی ای وجود دارد توجه کنید! دچار حاشیه ها نشوید، دچار مسائل فرعی و بی اولویت نشوید.”

در این شرایط نباید مجلس را معطل این طرح با اهمیت می کردیم، چرا که این طرح شامل ۳۷ ماده تخصصی است، که باید کارشناسانه مورد نقد و بررسی قرار می گرفت. پس باید به کمیسیون تخصصی برود.

نکته دیگر اینکه در حال حاضر مجلس در حال آماده باش برای تحلیف ریاست جمهوری است. پس از تحلیف درگیر رای اعتماد به بیش از سی وزیر می شود، و به دنبال آن، لایحه برنامه هفتم را باید دریافت کرده و ماده به ماده بررسی کند. از طرفی وقتی ورود به این قوانین می شود باید تمام شود و به نتیجه برسد. در آخر درگیر بودجه سال آینده می شود. و همه این ها غیر از پیگیری ها برای وضع نامناسب معیشت مردم است که زندگی مردم را به مخاطره انداخته.

در این صورت این طرح چنانچه به صورت عادی پیگیری میشد، باید ماه ها یا سالها معطل میماند. به قطع به این دوره مجلس هم وصال نمی داد، و چون گذشته فضای مجازی بی قانون به نفع پول خواران و بی بند و باران و اعمال تکبر مستکبرین باقی می ماند، که الان هم می بینید همان ها چه یقه ها چاک داده اند.

لذا بهترین شیوه ای که به نظر میرسید همین بود که کمیسیون فرهنگی و مجلس انقلابی ما با تلاش و رفتار خردمندانه خویش آن را هشتاد و پنجی کند و یک کمیسیون تخصصی مشترکی را راه بیندازد و از صاحبنظران مجلس و عزیزان صاحب فکر و دستگاه های مربوطه در خواست کند که بر ان ورود کرده و بزودی آن را به نتیجه برساند و به شورای محترم نگهبان تحویل دهد. الحمد لله اولا و آخرا

مطالب مرتبط
نظر خود را درج کنید