ادامه جلسات کمیسیون فرهنگی با وزرای پیشنهادی

در راستای بررسی برنامه های وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم، روزهای یکشنبه و دوشنبه کمیسیون فرهنگی مجلس نشستهای مختلفی با وزاری پیشنهادی دولت سیزدهم داشت.

کمیسیون فرهنگی با جناب آقای زارع پور، وزیر پیشنهادی ارتباطات نشستی داشتند و ایشان برنامه ها و کارنامه خود را ارائه کردند. دکتر عیسی زارعی پور، وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات جلسه خوبی با کمیسیون فرهنگی داشت. ایشان مردی علمی و عملیاتی به نظر می اید که از نشاط جوانی نیز برخوردار است. سطح علمی و طرح برنامه ایشان مورد توجه قرار گرفت. موفق باشند.

یکی دیگر از برنامه های دیگر در کمیسیون فرهنگی، نشست با وزیر پیشنهادی دفاع، امیر آشتیانی بود که ایشان برنامه ها و کارنامه خود را در تین زمینه توضیح دادند و به سوالات اعضای کمیسیون پاسخ گفتند. ایشان برنامه های خود برای این وزارت را به صورت مکتوب ارایه دادند که مورد بحث و بررسی نمایندگان قرار گرفت.

در ادامه جلسات کمیسیون فرهنگی، احسان خاندوزی وزیر پیشنهادی وزارت امور اقتصاد و دارایی در کمیسیون حضور داشتند و برنامه‌های کاری خود را برای این وزارتخانه تشریح کرده‌اند. نظر به وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم انتخاب این وزیر از اهمیت خاصی برخوردار است.
برنامه ایشان، انجام اصلاحات در بخشهای ستاد اقتصادی دولت، نظام مالیاتی و گمرک، نظام بانکی، بازار سرمایه و بیمه، محیط کسب و کار، شفاف سازی و ارتقای بهره وری، مدیریت تعارض منافع، مدیریت بدهی های دولتی، خزانه داری کل، مناطق آزاد، بود. ایشان را فردی دارای برنامه، جوان و فعال یافتم.
گذشته از نظری که در کمیسیون به آقای خاندوزی دادم، جلسه خصوصی هم با ایشان داشتم که سه درخواست شفاف از ایشان داشتم: با کارشناسان حوزوی در زمینه اقتصاد مقاومتی، رفع موانع تولید، بانکداری اسلامی، نفی ربا، و بودجه ریزی هم فکری و همکاری کنند.
ایشان این پیشنهاد را پذیرفتند. بنده بی دریغ حمایتشان می کنم، چه اینکه ایشان را جوانی فهیم، باسواد و آماده به خدمت یافتم.

در نشستی دیگر در کمیسیون فرهنگی وزیر پیشنهادی کشور، آقای وحیدی برنامه‌های خود را برای این وزارتخانه در کمیسیون فرهنگی ارائه داد.ایشان از انقلابیون باسابقه و مجاهدند، مردی متواضع، خاکی، که در جایگاه وزارت کشور، درخشندگی خواهد داشت. آقای وحیدی ضمن برنامه شان از امر به معروف به عنوان واجب فراموش شده که از همه واجبات برتر است یاد کردند. اهمیت این وزرات خانه به قدری است که پس از رئیس جمهور و در غیاب او وزارت کشور مسولیت اداره کشور را خواهد داشت.

در ادامه با حضور حسین امیرعبداللهیان، وزیر پیشنهادی امور خارجه برنامه ها و کارنامه ایشان مورد بررسی قرار گرفت و اعضای کمیسیون سوالات خود را در این زمینه مطرح کردند. ایشان، و برنامه شان مورد اقبال کمیسیون قرار گرفت. امیدوارم با رای خوبی از صحن مجلس روبرو شوند.

یکی دیگر از جلسات جلسه با حضور بهرام عین اللهی، وزیر پیشنهادی بهداشت دولت سیزدهم در کمیسیون بود که ایشان نیز ضمن معرفی برنامه و کارنامه خود، به دغدغه ها و سوالات اعضای کمیسیون پاسخ گفتند. ایشان را از دیرباز می شناسم، به نظرم ۱۶ سال پیش در طرح معرفتی با اساتید دانشگاه در مشهد مقدس حضور داشتند که انشاالله بتوانند بار دیگر آن را احیا کنند. طرح و نظر خوبی را در کمیسیون فرهنگی ارایه دادند. تخصص، کاردانی، برنامه و یاران همراهی دارند که این وزارت خانه را انشاالله آباد خواهند کرد. در صحن ایشان را موفق می بینم.

در جلسه دیگری آقای قاسمی وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی حضور یافتند. ایشان در دوره های گذشته و در صنعت نفت و شرایط تحریمی، رفتار مجاهدانه داشته اند و برای حل مشکل مسکن راهکارهایی ارائه دادند.

در ادامه آقای مهندس جواد اوجی به عنوان گزینه پیشنهادی وزارت نفت حاضر شدند. ایشان خود را فسادستیز معرفی کردند و گفتند که ارتقاء دانشکده های نفت از برنامه های ایسان است و از مدیران متخصص و کارآمد برای خدمت به مردم استفاده خواهند کرد.

یکی دیگر از نشستها دکتر ساداتی نژاد وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی در همین مجلس یازدهم رئیس کمیسیون کشاورزی حضور یافتند. ایشان گزینه پیشنهادی وزارت جهاد کشاورزی است که نیازی به معرفی خود نداشتند. بیشتر فرصت جلسه برای ارائه و بررسی برنامه تحول کشاورزی با رویکرد جهادی صرف شد که تسلط و پختگی ایشان نمایندگان محترم را قانع می کرد.

مطالب مرتبط
نظر خود را درج کنید