بازدید از موزه دفاع مقدس قم

حجت الاسلام والمسلمین «مرتضی آقاتهرانی» رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با حضور در مرکز فرهنگی و موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس قم، از بخش های مختلف این مرکز بازدید و از تازه های نشر ایثار و شهادت رونمایی کردند.

بحمده تعالی در هفته گذشته در قم توفیق دیدار از موزه جنگ را یافتم. از دیرباز آقای لقمان پور را به خوش فکری، جهادی و انقلابی بودن می شناختم.

البته این محل که در کنار دانشگاه مفید واقع شده پیش از این دست مرحوم حجت الاسلام بنکدار بود، که برای راه اندازی مرکز نجوم به نام مرحوم آیت الله شهید محراب مدنی گرفته بودند، ولی کار سامان نیافت و اینک عاقبت بخیر شده است.

این سامانه باید بتواند بخوبی جهاد مقدس و دفاع ارزشمند ما را در ابعاد مختلف به نسل جدید نشان دهد.

این مراکز که یادواره حمیت و شهادت است، باید بتواند بویی از آن ایمان، مجاهدت ها، رشادت ها، ارزش ها، و آن شجاعان شهید به نسل آینده ما منتقل کند. این توانمندی ها در همه نسل ها بالقوه وجود دارد، ولی در هر برهه و زمانی، در هر نسل و انسانی فرصت شکوفایی و تجلی نمی یابد، که به لطف الهی اول انقلاب، با طاغوت ستیزی و بعد از آن در دوران دفاع مقدس آن فرصت بطور ناگهانی به ما ارزانی داده شد. پس در این دوران امن و جنگ نرم وقت آن است که از آن همه تلاش آن دوران و عزیزان مجاهد درس آموزیم و از آن روز عبرت گیریم، که دشمن همیشه مشغول کار است و در کمین.

مرتضی آقاتهرانی ۱۴۰۰.۸.۱۸

مطالب مرتبط
نظر خود را درج کنید