گزارش سفر به گلستان تیرماه ۱۴۰۱

بحمد الله تعالی چهارشنبه شب با استقبال خوب عزیزان استان گلستان وارد گرگان شدیم. در فرودگاه سه گروه با زبان های متفاوت و فرهنگ مناسب خود گروه نمایندگاه فرهنگی را خوشامد گفتند و به محل سکونت رفتیم. در این سفر علاوه بر اعضای کمیسیون فرهنگی معاونین وزرای سه گانه ورزش، گردشگری و ارشاد نیز همراه ما هستند.

صبح روز پنجشنبه، اول وقت، به زیارت شهدای خوشنام با همه همراهان شرفیاب شدیم. پس از نواختن سرود جمهوری اسلامی برای دیدن موزه انقلاب رفتیم. پس از آن جلسه‌ای با اساتید دانشگاه کشاورزی، دانشگاه گنبد، نمایندگی ولی فقیه، بسیج داشجویی و اساتید دیگر دانشگاه داشتیم. جلسه سنگین و وزینی بود که حدود سه ساعت به طول انجامید و حدود ۲۰ سوال پاسخ داده شد. این نشست‌های علمی، سیاسی، اخلاقی، اجتماعی، اقتصادی فوق العاده مفید است و ضروری.

جلسه بعدی از ۱۰۰ نفر از نخبگان در موضوعات مختلف تجلیل و قدردانی شد. بعد از ظهر پنجشنبه جلسه‌ای نخبگانی بود که جوانان و پیشکسوتان نخبه در رشته‌های گوناگون حضور داشتند.

پس از نمایش چند کلیپ از ورزشکاران نخبه و صحبتهای مسئولین بنیاد نخبگان، فرصت خوبی برای بنده دست داد که از ابعاد و چگونگی انسانِ بی‌نهایت با ابعاد وجودی بی حد و حصرش بحث کنم که فرهیخته‌ترین الگو همان الگو و نقشه کامل الهی است که خداوند متعال معرفی فرمود و پس از آن آیه اکمال دین و اتمام نعمت نازل شد و او شاخص اعمال و میزان و ترازوی ما است که منحصرا شخص شخیص و والاترین و اولی‌ترین است که او حضرت مولی امیرالمؤمنین علیه‌السلام هستند.

مطالب مرتبط
نظر خود را درج کنید