گفتگو با روزنامه جام جم

گفتگوی روزنامه جام جم با رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس پیرامون واکنش‌های غیرکارشناسانه در حوزه اختیارات ساترا

حجت الاسلام آقاتهرانی در بخشی از این گفتگو اشاره کردند: ما قطعا نیازمند نظارتی جدی بر محتوای تولیدشده در این فضا و مدیریت آن هستیم، ولنگاری و پلشتی بلاشک کار درستی نیست و نمی‌توان نمایش خانگی را بدون قانون و ضابطه رها کرد، گرچه بدخواهان این‌گونه بخواهند که البته نظارت مجلس بر حسن اجرا را طلب می‌کند.

ایشان افزود: این یک واقعیت است که حین قانون‌گذاری باید قواعد و قوانین بالادستی مورد توجه قانون‌گذار قرار گیرد و بر آن مبنا کار را جلو ببرد. وقتی می‌خواهیم قانون‌گذاری کنیم، باید نخست به آن‌ها بنگریم و بعد قانون را تدوین و تصویب کنیم و از‌جمله این قواعد و قوانین بالادستی، بیانات و ابلاغیه‌های امامین انقلاب است. به لطف الهی مقام معظم رهبری (حفظه‌ا…) در این مورد نظری صریح داده‌اند که مسئولیت صوت و تصویر فراگیر با صداوسیماست.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی افزود: اگر قانون قابل تفسیر نباشد و به‌صورت مشخص در آن حدود تعیین شود، دیگر مشکلی در این خصوص نخواهیم داشت و دیگر هر‌کسی به خودش اجازه نمی‌دهد تفسیر خودش را داشته باشد و اختلاف‌نظر پیش نمی‌آید. زیرا اختلاف نظر‌های متضاد می‌تواند فضای امن فرهنگی را متزلزل کند.

منبع:

مطالب مرتبط
نظر خود را درج کنید