عزم مجلس حمایت از فعالیت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما و به نقل از ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)، حجت الاسلام مرتضی آقاتهرانی درخصوص پیوند جوانان و نوجوانان با مسجد برای دور کردن آنان از آسیب‌های اجتماعی گفت: مهم است که جوانان و نوجوانان با مسجد پیوند بخورند. ما برای امور جوانان وزارتخانه جدایی نداریم، وزارت ورزش و جوانانی هم که هست به امور جوانان نمی‌ پردازد و فقط امور ورزش را پیگیری می‌ کند.

وی اظهار کرد: اگر وزارتخانه‌ ای داشته باشیم که به صورت جدی پیگیر مسائل جوانان و نوجوانان باشد، قطعاً بسیاری از مشکلات جوانان و نوجوانان حل می‌ شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضعف های امور دینی و فرهنگی در کشورمان اضافه کرد: سالیانه کمترین سهم در لایحه بودجه مربوط به فرهنگ است. در هنگام تخصیص بودجه نیز از فرهنگ می‌ زنند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر حمایت از فعالیت‌ های کانون‌ های فرهنگی هنری مساجد کشور برای پیشبرد اهداف دینی و فرهنگی نظام تصریح کرد: عزم ما حمایت از کانون‌ های فرهنگی و هنری مساجد است، اما چون بودجه بخش فرهنگ کم است بنابراین دست ما نیز بسته است، اما در جلساتی با معاون اول رئیس جمهور ، افزایش بودجه و اعتبارات بخش فرهنگ را مورد تاکید قرار داده ایم.

حجت الاسلام آقاتهرانی گفت: باید در لایحه‌ای که دولت تحت عنوان بودجه سالیانه به مجلس ارایه می‌ دهد اهمیت بخش فرهنگ به اندازه نام و تاثیر آن باشد.

منبع:‌ خبرگزاری صداوسیما

مطالب مرتبط
نظر خود را درج کنید