سخنرانی شب دوم فاطمیه اول ۱۴۰۱

باید گوش شنوا داشته باشیم و پاسخ شبهات را بدهیم

مباحث استاد آقاتهرانی در شب دوم مراسم فاطمیه اول

کسانی که اعتراض دارند و مسیرشان از اغتشاش جداست، باید چه کار کنند؟
رهبر معظم انقلاب بارها برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی را پیگیری کردند ولی همچنان اجرا نشده است. اسلم حرف برای گفتن دارد. باید سؤالات پرسیده شود و ما گوش شنیدن داشته باشیم و راهکار پیدا کنیم.

اول انقلاب یکی از نکات برجسته همین بود که امام فرمودند راه صحبت با گروه‌های مختلف را باز کنید و مناظره‌‎های مختلفی بین گروه‌ها برگزار شد و نظرات اسلام مطرح شد.

گسترش فضای مجازی باعث شده تا گوش جوانهای خودمان به سمت غرب باشد. ما باید حضور داشته باشیم و جوابگوی پرسشهای جوانهای خودمان باشیم.

اگر در مسئولی ایرادی باشد، باید پیگیری شود و فرقی نمیکند که چه کسی باشد.

مجلس و کمیسیون فرهنگی دائم در حال پیگیری از دولت و وزرا هستند و عملکرد وزرا را زیر نظر دارند و از وزرا سؤال میکنند و اگر قانع نشوند، سؤال به مجلس می‌آید.

فضای مجازی مضراتی دارد ولی حسنهایی هم دارد. یکی از حسنهای فضای مجازی ارتباط با مسئولین است. مردم باید وارد شوند از مسئولین مطالبه کنند.

اسلام دین زنده است و دستورات آن نیز زنده است. یکی از دستورات اسلام ولایت است. ولایت بعد از پیامبر بر عهده امامان معصوم است و در زمان غیبت بر عهده ولی فقیه است. امام عصر در همین دوران حامی شیعیان است. ولایت فقیه و شخص ولی فقیه، مقام معظم رهبری که از طرف خبرگان و علما و مراجع برگزیده شده‌اند از نشانه‌های توجه امام عصربه ملت ایران است. ولایت فقیه از محکمات است.

 

مطالب مرتبط
نظر خود را درج کنید