پیگیری عفاف و حجاب از دستگاه‌های دولتی

بسم الله الرحمن الرحیم.

 

روز دوشنبه به همراهی آقایان کوثری، شاکری، نوباوه، خانم لاجوردی، با حجج اسلام آقای منتظری، نکونام و خرم‌آبادی، عزیزان فراجا و… در دادستانی کل کشور جلسه‌ای داشتیم. بحث درباره عفاف و حجاب بود.

در روزهای گذشته کمیته عفاف و حجاب در کمیسیون فرهنگی مجلس فعال عمل کرده و با همه دستگاه‌های مربوطه نسبت به امر به معروف و نهی از منکر جلساتی جدی داشته؛ چه اینکه حجاب و عفاف هم بر مردان واجب است رعایت آن، هم بر خواهران عزیز نیز واجب و از ضروریات اسلام و دین بوده و هست.

سیاست‌گذاری آن از دیرباز در شورای عالی انقلاب فرهنگی انجام شده و قوانینش تحت عنوان امر به معروف و نهی از منکر استقرار یافته و جرم‌انگاری آن در قوانین قضائیه بروشنی تدوین شده ولی نقطه انتظاری برای تخلف انگاری در فراجا دارد، که جای بحث و بررسی دارد.

چون حاکمیت ما دینی و اسلامی است، قبل از همه باید قوانین اسلامی در دستگاه‌ها و سپس در جامعه بزرگ‌تر تحقق یابد. پس حدود ۳۲ دستگاه دولتی باید نسبت به آن قوانین قبل از مردم احساس مسولیت داشته و در رعایت آن قوانین از جمله حجاب و عفاف پیشقدم باشند؛ ولی از آنجا که دولت اعتدال به گفته سردمدارانش اخلاق و آخرت مردم برایش اهمیت چندانی نداشت و دولت اصلاحات به ایده‌های امانیستی چون غرب‌گرایان بیشتر عنایت داشته و دولت لیبرالیزم گذشته نیز کمتر به اصول الهی می‌اندیشید و دولتمردان هم که از این قماش بودند، به طور طبیعی این واقعیت را با شعار همیشگی خود تسامح و تساهل همراه کرده و به پوشش کارمندان خود وقعی ننهاده‌اند.

برحسب وظیفه نظارتی کمیسیون فرهنگی در روزهای گذشته با همه ارگانهای دولتی و وزرای مربوطه جلساتی داشته تا که بتواند در آینده گزارشی از همه دستگاه‌ها و فعالیت همه ارگانها به صحن مجلس شورای اسلامی ارائه دهد، تا نتیجه نظارت خود را به سمع ملت عزیز برساند. متأسفانه سطح کم‌کاری و ترک فعل برخی حقوق‌بگیران آن قدر بالاست که با شعارهای توخالی آزادی گوئیا برخی هیچ تعهدی به قانون، راه‌اندازی و مراعات آن نداشته و ندارند.

همراهی بیشتر مسئولین با مردم انقلابی و درک بهتر از مشکلات روز آنها به همراه قانونمداری آنها راهگشای حل همه مسائل معیشتی، اخلاقی، اجتماعی و سیاسی پیش رو خواهد بود.

 

در جلسه پیگیری عفاف و حجاب از دستگاه‌های دولتی بنده اول سخگوی کمیسیونی بودم که در چند محور طی ۵ دقیقه فرصت گفتار داشتم:

۱. اهمیت فرهنگ و بی توجهی به آن.
۲. برای راه‌اندازی جمعیت و تسهیل ازدواح از مجلس، از نمایندگان و سپس‌ حمایتهای دولت تشکر کردم.
۳. درباره تنطیم مقررات فضای مجازی از اهمال مجلس نقد کردم.
۴. از کم شدن درصد بودجه فرهنگ، از دولت نقد کردم.
۵. سرانه بودجه کشورها را مقایسه کرده و گفتم که سرانه بودجه فرهنگی ما ۹ دلار و رژیم نسل کش صهیونیستی تقریبا ۴۶۰ دلار است.
۶. به قرآن قسم نمیخورم، ولی به قمر بنی‌هاشم اگر امام حسین سلام‌الله‌علیه نبودند، از انقلابمان خبری نبود.
۷. حجاب و عفاف باید قانونمند شده و اول از همه دستگاه‌های دولتی آن را پاس داشته و سپس مردم جامعه؛ مبادا غرب بی‌عفت بر آن خدشه وارد کند.
۸. آن‌قدر وقت صرف شده تا ریاست‌جمهور، وزرا و تلاش آنها را بررسی کند. مجلس از کم‌کاری برخی از دست‌اندرکاران راضی نیست. اینک وقت اقدام در تغییر و اصلاح است.

 

مطالب مرتبط
نظر خود را درج کنید