اولویت فرهنگی کشور، مسئله جمعیت است

اولویت فرهنگی کشور، مسئله جمعیت است

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام مرتضی آقاتهرانی جمعه شب در سلسله نشست‌های دهه فجر که به همت مجمع هم‌افزایی جوانان انقلابی در مسجد امام حسین (ع) قم برگزار شد افزود: نظام‌اسلامی دشمنان زیادی دارد، فقط بیرون کشور نیستند، داخل هم هستند، جاسوس، نفوذی و دزد هم هست، همه چیز هست، ولی اگر به مو هم برسد، پاره نخواهد شد.

وی ادامه داد: حرمت امیرالمومنین (ع) این نظام را به امام زمان (عج) می‌رساند، ما باید بایستیم و نباید احساس سستی، ترس و شکست کنیم، سخت‌تر از این‌ها را هم می‌شود گذراند و می‌گذرانیم.

نماینده تهران با بیان اینکه دولت، یک دولت بسیار خوبی است، البته وزرا بعضا قوی و ضعیف هستند بیان داشت: ما در مجلس خیلی تلاش می‌کنیم، که هر جور می‌شود وضع نظام تغییر کند و مشکل‌های مردم کمتر شود.

نماینده تهران با اشاره به برخی اقدام‌های کمیسیون فرهنگی مجلس، شناسایی اولویت‌های فرهنگی کشور را از جمله آن ذکر کرد و گفت: به نظر ما اولویت‌های فرهنگی کشور چند چیز است که نخستین آن بحث جمعیت می‌باشد، اکنون جمعیت کشور رو به اضمحلال است، جمعیت در حال پیری است و افراد بچه کم دارند.

آقا تهرانی یادآور شد: برای همین مساله، حدود ۷۲ ماده تصویب کرده‌ایم، شورای نگهبان نیز قبول کرد، کاری که باید یک ساله انجام می‌شد، ۲ ماهه انجام گرفت.

این نماینده مجلس همچنین خاطرنشان کرد: طی این چند ماهی که این قانون تصویب شده، آمار طلاق پایین آمده و تعداد ازدواج‌ها بالا رفته و بچه زیادتر شده است.

وی قانون تسهیل ازدواج جوانان را دومین اقدام کمیسیون فرهنگی مجلس عنوان کرد و گفت: قانون نوشته شده و همه چیز نیز تمام شده و خیلی در این جهت کار شده، الان اگر ۲ نفر دارای مدرک دکتری هستند، اولویت استخدام با شخصی که ازدواج کرده و بچه بیشتری دارد، است.

وی افزود: در قرعه کشی خودرو هم، حق تقدم بر کسی است که بچه بیشتری دارد.

آقا تهرانی همچنین یادآور شد: قانون وقتی تصویب می‌شود، برای عملیاتی شدن به زمان نیاز دارد، چون آیین‌نامه داخلی آن باید نوشته شود، و ۶ ماه هم طول می‌کشد، اما پای آن ایستاده‌ایم و قول می‌دهیم که اجرایی شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس همچنین با اشاره به قانون مدیریت فضای مجازی گفت: از بیرون خیلی فشار است، حتی خودی‌ها هم نمی‌گذارند، یعنی گاهی اوقات بچه‌های خودمان هم متوجه نیستند، و می‌گویند این چه قانونی است که نوشتید.

وی گفت: ما می‌خواهیم، پلتفرم‌ها و سکوهای فضای مجازی که از بیرون کشور هستند، را مدیریت کنیم، همه جای دنیا این کار را می‌کنند، آمریکا ۲۷۰ ماده برای این کار قانونگذاری کرده است.

وی ادامه داد: ولی ما که می‌خواهیم این کار را بکنیم، می‌گویند که می‌خواهید جلوی آزادی را بگیرد، اما آیا آزادی یعنی پلشتی؟، این قانون را آماده کرده‌ایم، تقریبا لحظات آخرش است، همین هفته به شورای نگهبان می‌رود.

نماینده تهران در ادامه گفت: از بیرون کشور کارهایی که می‌کنند، خیلی بالاست، مثلا داستان مهسا امینی که پیش آمد، در پلتفرم تیک تاک طی ۱۰ تا ۱۲ روز، ۸۰۰ میلیون بار اسم این خانم آمد، در حالیکه اصلا معلوم نبود چه اتفاقی افتاده است.

وی بیان کرد: حدود ۴۰ سال پیش حاکمیت را از طاغوت گرفتیم، اما طاغوت ۲۰ سال پیش از طریق فضای مجازی وارد زندگی ما شد، برخی‌ها می‌گویند فضای مجازی زندگی دوم است، ولی در حقیقت زندگی اول است چون بیشتر کارهای خود را با تلفن همراه انجام می‌دهیم.

منبع: ایرنا

مطالب مرتبط
نظر خود را درج کنید