برای تداوم حرکت در مسیر ظهور نباید در مقابل فسادها کوتاه آمد

 

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با تأکید بر اهمیت تداوم خلق حماسه پرشور راهپیمایی یوم‌الله ۲۲ بهمن‌ماه امسال، گفت: انقلاب اسلامی مقدمه‌ساز ظهور حضرت ولی‌عصر(عج) است؛ برای تداوم حرکت در مسیر ظهور منجی عالم بشریت، نباید در مقابل فسادها کوتاه آمد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی حرم حضرت معصومه(س)، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مرتضی آقاتهرانی، شب گذشته در محفل معارفی حرم مطهر بانوی کرامت در شبستان امام خمینی(ره) ضمن اشاره به برکات و فضائل ماه مبارک رجب، بر اهمیت دریافت و قدردانی از نعمت‌های الهی در ماه مبارک رجب و شعبان تأکید کرد و اظهار داشت: اگر نتوانیم قدردان فرصت‌ها، ظرفیت‌ها و نعمت‌های ماه رجب و شعبان باشیم، ماه مبارک رمضان و شب‌های قدر را درک نخواهیم کرد.

وی روزه گرفتن در ماه مبارک رجب را فرصتی مغتنم برشمرد و بابیان این‌که شب‌های این ایام با ایام دیگر متفاوت است، خاطرنشان ساخت: از اول شب تا سحر ملکی در آسمان هفتم فریاد می‌زند و انسان‌ها را به‌سوی خدا فرامی‌خواند و می‌گوید؛ خداوند متعال فرموده است، این ماه، ماه من و بنده، بنده من است؛ اگر توفیق یابیم بنده خدا شویم به جایگاه والایی دست خواهیم یافت.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت با تأکید بر این‌که اگر در اتصال به ذات اقدس الهی، بنده واقعی خالق هستی شویم، هیچ‌گاه گرفتار دسیسه‌های شیطانی قرار نخواهیم گرفت، یادآور شد: خداوند متعال می‌فرمایند؛ « وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْیَاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ»[۱]؛ کسی که به خداوند متعال اتصال یابد، هیچ‌گاه نمی‌میرد.

وی ضمن اشاره به فرازهایی از آیه شریفه « وَمِنَ النَّاسِ مَنْ یَعْبُدُ اللَّهَ عَلَى حَرْفٍ…»[۲]، بابیان این‌که بندگی برخی از انسان‌ها به سمت خداوند متعال به‌دوراز متن زندگی و در حاشیه تعریف‌شده است، اظهار داشت: خداوند متعال کسانی را که بندگی را در حاشیه تعریف کرده‌اند را به «خَسِرَ الدُّنْیَا وَالْآخِرَهَ» زیان دیدگان در دنیا و آخرت تشبیه نمودند.

آقاتهرانی بر اهمیت بندگی ذات اقدس الهی در تک‌تک ابعاد و فراز و نشیب‌های زندگی تصریح کرد و یادآور شد: متأسفانه عده‌ای هیچ درک درستی از تفاوت طاغوت و حکومت الهی ندارند و مشکلاتی که بر کشور سایه افکنده و غالباً نشئت‌گرفته از ضعف مدیریت مسئولانی است که همگان بدان رأی داده‌ایم را به اصل نظام و انقلاب اسلامی حمل می‌کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن اشاره به دوران تبعید امام خمینی(ره)، ارتباط با خداوند متعال را بسیار مهم ارزیابی نمود و بابیان این‌که انقلاب اسلامی ایران مرهون تعمیق ارتباط با امام زمان(عج) است، خاطرنشان ساخت: امام خمینی(ره) فرمودند؛ هرچه داریم از محرم و صفر است؛ همه اهل‌بیت علیهم‌السلام کشتی نجات‌اند و کشتی نجات اباعبدالله الحسین علیه‌السلام در تلاطم امواج سریع‌تر است.

سخنران محفل معارفی حرم مطهر در بخش پایانی سخنان خود ضمن تأکید بر اهمیت تداوم خلق حماسه پرشور راهپیمایی یوم‌الله ۲۲ بهمن‌ماه امسال، تصریح کرد: انقلاب اسلامی مقدمه‌ساز ظهور حضرت ولی‌عصر(عج) است؛ برای تداوم حرکت در مسیر ظهور منجی عالم بشریت، نباید در مقابل فسادها کوتاه آمد.

وی با تأکید بر این‌که اگر قدردان نعمت‌های الهی باشیم، خداوند متعال ظرفیت وجودی انسان را برای کسب فیوضات ارتقاء خواهد داد، تصریح کرد: همواره باید قدردان نعمت امنیت، اقتدار، قدرت علمی و بنیه دفاعی کشورمان در تقویت احساس غرور ملی باشیم؛ حضور مقام عظمای ولایت در رأس حاکمیت کشور از بالاترین نعمت‌هاست.

آقاتهرانی با تأکید بر این‌که قم به‌عنوان ام‌القری اسلام، همواره باید آراسته به تقوا و پرهیزکاری و تجلی شهر اسلامی باشد، اذعان داشت: ادارات شهر مقدس قم، باید پاک‌تر از دیگر شهرهای سرزمینمان باشد. باید با اعمال و رفتار خود قدردان این نعمت بزرگ الهی باشیم.

منبع: فارس

 

[۱] – آیه ۱۶۹ سوره آل‌عمران

[۲] – آیه ۱۱ سوره حج

مطالب مرتبط
نظر خود را درج کنید