مجلس محل تحقق خواست مقام ولایت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، مرتضی آقا تهرانی در جلسه علنی امروز (دوشنبه، ۲۸ فروردین ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود ضمن آرزوی قبولی طاعات گفت: از اینکه سه قوه با هم همکاری می کنند، سپاسگزار درگاه الهی هستم همچنین درک مشکلات و گرفتاری های مردم توسط دولت و نماینده های مردم نکته مثبتی است که خدا را برای آن هم شاکرم. دیانت ما عین سیاست ماست اما برخی این را قبول ندارند یعنی جداانگاری دین از سیاست که تحت عنوان سکولاریسم از آن یاد می شود و یکی از خطرات امروز است، میان مسئولان کم و بیش دیده می شود.

نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: با مطالعاتی که در این خصوص داشته ام، اگر دین و اسلام را به درستی نشناسیم بالاخره به این بیماری مبتلا می شویم از این رو برخی که به غرب نگاه می کنند، باید بدانند در دوران روشنگری که در غرب رخ داد، کلیسا و اربابان کلیسا به خاطر خرابکاری های خود محکوم شدند و باید این توجه را داشته باشند که نه اسلام مسیحیت است، نه روحانیت ما ارباب کلیساست، نه مساجد ما کلیسا هستند، نه مردم ما مردم اروپا هستند و اینها بسیار تفاوت دارند.

وی در ادامه با اشاره به آیه ای از قرآن درباره تجزیه گران و افرادی که به این موضوع بی توجه هستند و بخشی از دین را پذیرفته و بخشی از آن را نمی پذیرند گفت: از کسانی که قرآن را پاره پاره کردند درباره کاری که کرده اند سوال می کنیم که این موضوع درباره ما نمایندگان و مسئولان است که جزء مقتسمین نباشیم که بخشی از قرآن را قبول کرده و بخشی را قبول نکنیم.

آقاتهرانی در ادامه با بیان اینکه طبق نص صریح قرآن اگر جزگرا شویم در واقع مسلمان نیستیم حتی اگر ظاهرمان مسلمان باشد، گفت: در دوران آخر غیبت امام زمان(عج) سوالی از ایشان شد که ممکن است مسائلی پیش بیاید که مسائل روز است و باید آن را چه کرد که حضرت(عج) به صراحت فرمودند ما به این رسیده ایم که ولایت فقیه جایگاهی دارند که باید برای مسائل روز به ایشان رجوع کرد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم در ادامه با بیان اینکه مجلس محل تحقق خواست مقام ولایت است که باید به آن توجه کرد، اظهار داشت: عناوین اولیه و ثانویه باید از سوی آقا باشد که تحت عنوان ابلاغیه های متعددی به دست می رسد. ایرادی اولی که به مجلس وارد می دانم این است که وقتی ابلاغیه های حضرت آقا برای کمیسیون های متفاوت می آید به آن توجه چندانی نمی شود و باید این سوال را از خود بپرسیم که آیا در اولویت بندی های ما نسبت به این ابلاغیه های دقت لازم را داریم یا خیر.

وی در ادامه با بیان اینکه ای کاش به مرّ قانون و سوگندی که خوردیم عمل می کردیم و جایگاه خود را با مقام ولایت فقیه قاطی نکرده و ولایت بر فقیه نمی کردیم، اظهار داشت: صحبت های رهبری همواره راهگشا است اما در مجلس از آن درس نمی گیریم که ایراد کمیسیون من  نیز هست؛ ما باید به ایشان مراجعه کنیم و از نصیحت بخواهیم نه اینکه منتظر بمانیم تا ما را صدا کنند.

آقاتهرانی ادامه داد: ای کاش باور داشتیم ترک فعل و کم کاری نمره صفر دارد و مسئولان و نمایندگان بیشتر قانونمند و بروز بودند و دستاوردهای انقلاب را حفظ می کردیم. باید به دنبال دولت کریمه باشیم که امام صادق(ع) می فرمایند که در آن عزت اسلام و اهل اسلام و ذلت کفر و نفاق است و باید ببینیم این معیارها در ما هست یا خیر.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: باید به اقتصاد بیشتر توجه کرد و اقتصاد را از دست دلار نجات داد همچنین باید دید جایگاه چشم انداز گام دوم انقلاب رهبری کجاست که امروز مورد غفلت واقع شده است. شاید اگر مجلس گروهی برای مدیریت بهتر داشته باشد به جا باشد.

مطالب مرتبط
نظر خود را درج کنید