کاندید‌اها از تخریب، توهین و افتراء پرهیز کنند

 

حجت الاسلام و المسلمین مرتضی آقا تهرانی نماینده تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه توانای خبرگزاری فارس با اشاره به ثبت نام بیش از ۴۸ هزار کاندید‌ا در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: توصیه بنده به جریانات سیاسی و احزاب این است که برای مردم عزیزمان شخصیت قائل باشند.

وی در راستای رعایت اخلاق انتخاباتی متذکر شد: کسانی که قصد دارند وارد عرصه انتخاباتی شوند، از لجن پراکنی در مورد افرادی که ذیل حزب متبوعشان نیستند، بپرهیزند.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد:کاندید‌اها سعی کنند، اخلاق را در نظر بگیرند. رقیبان خود را تخریب نکنند. همچنین از توهین و افتراء بپرهیزند.

حجت‌الاسلام والمسلمین آقا تهرانی که عهده‌دار دبیر کلی جبهه پایداری نیز می‌باشد به مرامنامه این حزب اشاره کرد و گفت: اگر شخصی در انتخابات اخلاق را رعایت نکند و خود را از اعضای پایداری معرفی کند طبق مشی و مرام جبهه پایداری عمل نکرده است.

در پیش ثبت نام انتخابات مجلس شورای اسلامی در هفت روز ۴۸ هزار و ۸۴۷ نام نویسی کردند.

آمارها نشان می‌دهد، ۳۷ درصد از کسانی که پیش ثبت نام خود را انجام داده‌اند، بین ۳۰ تا ۴۰ سال؛ ۳۶ درصد بین ۴۰ تا ۵۰ سال؛ ۲۲ درصد بین ۵۰ تا ۶۰ سال و پنچ درصد بین ۶۰ تا ۷۵ سال هستند.

ترکیب جنسیتی که در متقاضیان دیده می‌شود ۸۷ درصد مردان و ۱۳ درصد از زنان هستند. همچنین ۷۱ درصد از ثبت نام‌ کنندگان در این مرحله کارشناسی ارشد، ۱۵ درصد دکترا و ۱۱ درصد هم کارشناسی با سابقه ایثارگری و نمایندگی مجلس و سه درصد هم دارای مدرک حوزوی هستند.

براساس آمار اعلام شده در میان افراد حاضر در مرحله پیش‌ثبت‌نام، ۴۰۰ نفر از نمایندگان سابقه حضور در مجالس نهم، دهم و یازدهم را دارند که ۲۲۷ نفر از این متقاضیان به دوره یازدهم مربوط می‌شوند.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ برگزار می‌شود.

منبع: فارس

مطالب مرتبط
نظر خود را درج کنید