تأیید صلاحیت‌ داوطلبان انتخابات در هر جای دنیا اصولی دارد

رئیس شورای مرکزی جبهه پایداری انقلاب اسلامی در خصوص تأیید صلاحیت‌های کاندیدا، گفت: تأیید صلاحیت‌ داوطلبان انتخابات در هر جای دنیا اصولی دارد.
حجت الاسلام و المسلمین مرتضی آقا تهرانی نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس در تشریح تأیید صلاحیت‌های شورای نگهبان، اظهار داشت: بالاخره هر جای دنیا انتخابات با قوانین مرتبط است. اینطور نیست که هر کس که ثبت‌نام کند می‌تواند حضور داشته باشد.وی افزود: تأیید صلاحیت‌ها اصولی دارد که باید رعایت شود. این اصول به قوانین بالا دستی هر نظام مربوط می شود و نسبت به آن تعهد است.رئیس شورای مرکزی جبهه پایداری انقلاب اسلامی، تصریح کرد: برای این مهم در قانون اساسی ما شش نفر حقوقدان و شش نفر از فقها در نظر گرفته شده است که بنده که کاندید انتخابات می‌شوم آیا صلاحیت این فعالیت را دارم یا نه؟ این افراد با بررسی لازم کاندیدای مورد نظر را انتخاب می‌کنند.
حجت‌الاسلام آقا تهرانی، بیان کرد: این فعالیت تأیید صلاحیت بسیار کار پسندیده‌ای است. ورود و حضور شورای نگهبان برای بررسی، تحقیق و حتی تجدید نظر به اعتقاد بنده بسیار هم خوب پیش رفته و خوب بوده است.وی توصیه کرد: به هر دلیلی کاندیدی که رد یا تأیید صلاحیت نشده است نباید ناراحت شود. طوریکه با اصل نظام جمهوری اسلامی ایران مشکل پیدا کند.رئیس شورای مرکزی جبهه پایداری انقلاب اسلامی، ادامه داد: این موضوعات طبیعی است. اگر به هر دلیلی رد شدیم به نظر بنده طوری نیست تلاشمان را برای فرصت‌های آینده بیشتر می‌کنیم.

مشاهده در فارس:

https://farsnews.ir/kbr_ozra/1708773431168364389/

مطالب مرتبط
نظر خود را درج کنید