پیام تسلیت شهادت آیت الله رئیسی و همراهان

پیام تسلیت استاد آقاتهرانی برای شهادت آیت‌الله رئیسی و همراهان

«مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَىٰ نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا»

برادرم حضرت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی اعلی الله مقامه از برترین عزیزانی بود که سال‌ها توفیق خدمتگزاری به آستان مبارک حضرت علی ابن موسی الرضا علیه آلاف التّحیه و الثّناء را داشت، و در آن ساحت افتخار تولیت و خدمت به زائران و محرومان پناهنده به آن درگاه، همّ و غمّ او بود. حال و هوای خدمتگزاری به ساحت قدس آن امام همام، بر جان دل آن عزیز چنان نشسته بود که دوران ریاست جمهوری‌اش را تحت‌الشعاع قرار داد.

او مردی دین‌مدار، بااخلاص، فسادستیز، مردمی، اهل فکر و بصیرت، متخلق به اخلاق‌الله، پرتلاش و باگذشت، ولایت‌مدار، ساده‌زیست، بی هوا، مجاهدی انقلابی، مقاوم و خوش‌برخورد بود.

پرکشیدن ایشان را در ایام ولادت حضرت ثامن الحجج علیه سلام الله گویای پذیرفته‌شدن ایشان به آن درگاه می‌دانم. او سوخت تا که رهروی راه آزادگان جهان باشد و تمام مراحل برزخ و منازل قیامت را به سهولت بگذراند؛ نیل به این مقام را به این برادر عزیز تبریک می گویم. گرچه رفتن ایشان دل دلدادگان را سخت سوزانید، ولی او برای همیشه سید محرومان خواهد بود و خواهد ماند.

راه پررونقش پررهرو باد!

در آخر، شهادت نمایندۀ ولی‌فقیه آیت‌الله آل‌هاشم رحمه الله علیه را که مردمی‌بودن ایشان همیشه بر سر زبان‌ها بود، و نیز شهادت برادر عبداللهیان را که در روزهای مقاومت برای همیاری و هم‌فکری کشورها سفرهای بسیاری داشت و موفق بود، و شهادت استاندار آذربایجان شرقی و سردار موسوی، کادر پرواز و همۀ همراهان را تبریک و تسلیت گفته و از درگاه الهی بر همۀ این عزیزان علو درجات و بر بازماندگان صبر و اجر خواهانم.

قبولی همۀ این مصائب را که بر آزادگان عالم، مردم ایران اسلامی، مقام معظم رهبری دام ظله العالی و در رأس به وجود مبارک حضرت ولی عصر ارواحنا فداه وارد شده تعزیت می‌گویم.

خدا کند همۀ این تلاش‌ها و مجاهدت‌های خالصانه، گذشت‌ها، جانبازی‌ها مقبول درگاه آن سرور غائب از نظر روحی فداه باشد و موجب قرب ظهور و فرج و گشایش اسلام و اهل اسلام گردد. آمین آمین.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ایران
مرتضی آقاتهرانی
دوشنبه، ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
١١ ذوالقعده ١۴۴۵

 

مطالب مرتبط
نظر خود را درج کنید