سخنرانی شب اول فاطمیه اول ۱۴۰۱

چرا این همه مردم دعا کردند، در فوتبال برنده نشدیم؟ دعا اثر دارد و خدا میشود و جواب میدهد اما برای رسیدن به نتیجه باید مقدمات آن نیز فراهم باشد.

امیرالمؤمنین علیه السلام اهل دعا بود در عین حال در جنگها حضور پرشوری داشت. در جنگ احد که امیرالمؤمنین شجاعانه جنگدیدند و زخمهای فراوان برداشتند، به خاطر کوتاهی عده‌ای از مسلمانان جنگ مغلوبه شد.

انسان نباید از هجوم دیگران وحشت کند. برخی از ماها به خاطر اقبال و ادبار مردم عقب‌نشینی میکنیم.

زمانی که به حضرت آیت الله مصباح بی‌احترامی میکردند ایشان میفرمودند که فحش درمانی میکنم. من به وظیفه‌ام عمل میکنم، هرکه هرچه میخواهد بگوید. این باعث سلامت من است.

اگر متوجه شدیم که مسیری درست است باید استقامت داشته باشیم. در مسیر درست، دعا نیز اجابت میشود. باید با خدا ارتباط داشت چرا که ارتباط با خدا باعث ایجاد برکات فراوان برای انسان میشود.

باید به خدا تکیه کرد. اگر درست عمل کنیم میتوانیم به خدا تکیه کنیم و اثرات تکیه به خدا را هم ببینیم. هم خالص برای خدا بیاییم و هم کار را متقن و محکم انجام بدهیم. در این صورت حتما جواب میدهد.

امام خمینی و مقام معظم رهبری خالصانه و صادقانه و متقن در مسیر الهی گام برمیدارند و خدا نیز با ایشان است.

خدا زنده است و همه چیز را زنده میکند. تمام حیات و انرژی‌ها برای خدا است. ما فقط باید خالصانه و صادقانه به میدان بیاییم. در این صورت اثرات حضور و زنده بودن خدا را میبینیم.

انقلاب ما شروع نهضت است که به ظهور حضرت مهدی (عجل‌الله‌فرجه‌الشریف) میرسد و ما در شروع مسیر هستم. هر مسیری سختی‌هایی دارد و دشمن نیز بیدار است و فکر و تدبیر و برنامه‌ریزی میکند. گاهی دشمن از ضعفها و اشتباهات ما استفاده میکند.

در فتنه‌ها اسلحه ما تبیین است. باید به سؤالات و شبهات جوانان جواب داد. باید با منطق و مستدل و بر مبنای وجوه مشترک با جوانان بحث کرد و آنها را قانع کرد. در مورد حجاب و حدود حجاب بر مبنای آیات قرآن و تحقیقات علمی میتوان صحبت کرد.

در غرب در حالی که آزادی‌های جنسی هست، اما مشکلات و جرم و جنابت در مورد زنان فراوان است؛ بنابراین راه‌حل قطعاً آزادی‌های جنسی نیست. خود پوشش باعث ارزشمندی زنان میشود.

هرکدام از ما باید وظیفه‌‎ی خود را انجام بدهیم و نباید به امید دیگران باشیم. باید حواسمان به اطرافیان خودمان باشد و مراقبت کنیم. یکی از برکات فتنه اخیر این بود که حواسها را مقداری جمع کرد تا از اطرافیان خود مراقبت بیشتری کنیم. باید سؤالات اطرافیان و فرزندان خود را پاسخ بدهیم.

در فرهنگی غربی منافع شخصی اولویت دارد و انسان قطب عالم است اما در فرهنگ اسلامی انسان قطب عالم امکان نیست بلکه خدا قطب عالم است و انسان خلیفه خدا بر روی زمین است.

برخی از ایرادات به خود ما و کوتاهی‌های ما برمیگردد. باید همدیگر را یاری کنیم. باید امر به معروف و نهی از منکر کنیم. باید از یکدیگر مراقبت کنیم.

مطالب مرتبط
نظر خود را درج کنید