گفتگو با خبرگزاری شبستان

حجت الاسلام « مرتضی آقاتهرانی»، رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی امروز ۲۵ اردیبهشت در حاشیه بازدید از سی و چهارمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در پاسخ به این سئوال که یکی از دغدغه های مقام معظم رهبری تولید محتوای برای کودک و نوجوان است با توجه به این دغدغه ایشان تولید محتوای مناسب برای کودک و نوجوان چقدر ضرورت دارد؟ به خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان گفت: بچه ها بویژه کودکان آینده نظام و هستی ملت و کشور هستند، شرایط امروز با دیروز فرق کرده است و در زمینه کودک بسیار کار شده است، یعنی اکنون مناسب با گروه سنی مختلف کودک و نوجوان محتوا تولید شده است، مثلا برای کودکان سه تا پنج سال، پنج تا هفت سال و  هفت تا ده  سال کار فرهنگی انجام شده است و در این زمینه هم ما و هم غربی ها کار فرهنگی انجام داده اند.

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه محتوای آثار کودک و نوجوان باید با گروه سنی آنها همخوانی داشته باشد، اظهار کرد: محتوای خاصی باید برای کودکان تولید شود که با سن و رشد آنها همخوانی و سازگاری داشته باشد؛ در همین راستا اهل قلم باید با در نظر گرفتن این شرایط  برای سنین مختلف محتوا تولید کنند.

وی خاطر نشان کرد: در بازدید از سی و چهارمین نمایشگاه کتاب تهران از این امر احساس خوشحالی کردم که برای هر رده سنی محتوای خاص وجود دارد البته در کنار این موضوع باید برنامه ریزی کرد تا در آثار مخصوص کودک و نوجوان نقاشی، شعر، اعتقادات، تاریخ و فکر نیز گنجانده شود.

حجت الاسلام آقاتهرانی اظهار کرد: تنوع و تعداد کتاب ویژه کودک و نوجوان در نمایشگاه کتاب بسیار است و می توان از طریق صدا و سیما کتاب های مناسب با مختوای غنی را به والدین کودکان معرفی کرد.

وی در پاسخ به این سوال که چرا در زمینه تولید محتوای مناسب برای کودک و نوجوان کمبود داریم؟ گفت: باید درک درستی از این موضوع داشته باشیم که آینده همین کودکان و نوجوانان هستند، با این فرض که کودک امروز در ۶۰ سال دیگر یک علامه طباطبایی است باید به آنها توجه بیشتری کرد.

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی برای تولید محتوا مختص کودکان و نوجوانان پیشنهاد داد: باید ابتدا کودکان را درک کنیم، نوجوانی و جوانی اهمیت بسیاری دارد باید آنها را از خودمان بدانیم و به دنبال طرح های نو متناسب با نیاز آنها باشیم.

مطالب مرتبط
نظر خود را درج کنید