پیرامون مخالف برخی با ۸۵ شدن طرح حمایت

دیروز ۱۷ مرداد، ۱۴۰۰، ۲۷ نفر از نمایندگان مجلس یازدهم، دنبال لغو کردن هشتاد و پنجی شدن «حمایت از کاربران فضای مجازی» بودند. جا دارد عزیزان از این جدال علمی بیشتر بدانند:

گفتند: این طرح در محتوا اشکال دارد، گفتیم: در کمیسیون مشترک اصلاحش می کنیم. شما هم میتوانید ورود کنید.
گفتند: شفاف عمل نکردید، گفتیم: صداوسیما میتواند در همه جلسات حضور یافته و آن را پخش کند، تا شفاف شود.
گفتند: چون طرحی ضروری و مهم است، به صحن مجلس بیاید، گفتیم: اموری چون غذا، دارو، آب و برق، گرد و غبار، اقتصاد و گرانی مهم‌ترند، آنها را به صحن بیاورید! و این طرح را که طرحی تکنیکی است به کمیسیون ویژه تخصصی ببریم.
گفتند: بعضی دستگاه ها در این طرح ورود نداشته اند، گفتیم: هر دستگاهی میتواند به همراه کمیسیون فرهنگی برای تشکیل کمیسیون ویژه و ۹ کمیسیون دیگر حضور پیدا کند.
گفتند: کار تخصصی است، گفتیم: به همین دلیل و به خاطر تخصصی بودن باید دیگر متخصصان به کمیسیون ویژه مشترک ورود کنند و بحث و مباحثه داشته باشند تا به نتایج مطلوب برسد، در حالی که در صحن مجلس چنین فرصتی به دیگران و متخصصین داده نمیشود. اما در کمیسیون ویژه هر متخصص فن و یا دستگاهی را به جلسه می توان دعوت کرد.
گفتند: چرا عجله؟ گفتیم: یعنی بیست سال بی‌برنامگی کافی نیست؟ درک ما این است که هر غیرتمندی این وضع رهاشده را نپسندد، چرا که با این بی‌بندوباری و ولنگاری فضای مجازی در هر لحظه از این ابزار برای نابودی فرهنگ اسلامی و ایرانی ما تلاش شده و میشود‌. کانال ورودی فرهنگ غرب به همه زوایای زندگی ما، همین فضای مدیریت نشده و ولنگار است.
گفتند‌: اتقان و آینده‌نگری ایجاب می کند این طرح به صحن مجلس بیاید تا تعداد بیشتری از نمایندگان بر آن نظر دهند، گفتیم: با هشتاد و پنجی شدن طرح اتفاقا متخصصین و افراد بیشتری بر آن ورود کرده و نظر خواهند داد.
گفتند: اگر در صحن مطرح شود، قانون دائمی میشود، گفتیم: یکی از حسنهای هشتاد و پنجی شدن طرح این است که این طرح موقت باشد، و در طی ۳ و یا ۵ سال عملیاتی شدن نقاط ضعف و قوتش بهتر نشان داده شود.

اما… در هر حال، برخی چون بنا نداشند، قانع هم نشدند…و گفتند: ما ایستاده ایم تا که این طرح از ۸۵ شدن بیفتد و به صحن مجلس بیاید.

آقاتهرانی – ۱۴۰۰/۵/۱۸

مطالب مرتبط
نظر خود را درج کنید