طرح شفافیت باعث اعتمادسازی است

طرح شفافیت رأی خواهد آورد

طرح شفافیت در گذشته به خاطر ابهامات و عدم شفافیت در مجلس رای نیاورد. خود طرح باید شفاف باشد تا که رای آورد. البته بنده به خاطر اهمیت شفافیت آن موقع هم به آن مثبت رای داده ام.

ناگفته نماند، هر طرح و لایحه ای که به نفع رای دهنده نباشد، به طور طبیعی رای نمی آورد، ولی این مجلس انقلابی به لطف الهی نشان داده که منافع مردم برایش مهم تر و قابل احترام تر از جلب منافع شخصی نمایندگان است. از این رو، بر این باورم که این طرح چون به کمیسیون تخصصی بازگشت داده شده، و برادرمان آقای بحرینی و عزیزان نماینده به شکل تخصصی روی آن کار کرده اند، و قدری چکش‌کاری شده، و از اتقان خوبی برخوردار شده، به قطع این بار نه تنها رای خواهد آورد که از رای بالائی نیز برخوردار خواهد شد.

شفافیت باعث اعتمادسازی بین مردم و مسئولین است

اما این شفافیت در زمینه اقتصادی برای مسئولان اجرائی و نیز نمایندگان مجلس، موجب اعتماد بیشتر مردم به آنها خواهد شد؛ تا که اگر دزد، رانت خوار و ویژه خوار و یا مفسدی در بین ما پیدا شد، برخی همه را با یک چوب نرانند و نگویند همه شان دزدند. بله، ندزد و نترس!

اما شفافیت رای نماینده، موجب دقت بیشتر نمایندگان، صراحت، شجاعت، و ایستادگی در جانب حق خواهد شد. از جانب دیگر مردم عزیز هم نماینده خود را بهتر خواهند شناخت، که او چگونه فکر می کند، و عملش چگونه است.

رعایت ملاحظات امنیتی در شفافیت

بله، برخی امورات امنیتی است که دشمن نباید آن را بداند، در این طرح نسبت به آن فکر شده، که به دشمن علامت ندهیم، و اطلاعات و جداول خائنین، جاسوسان، غرب‌گدایان و غرب‌گرایان را پر نکنیم، تا که موجب تسهیل روند دشمنانه آنها شود. بی تردید، مردم ما باید محرم ما باشند، ولی در مواردی باید جانب احتیاط رعایت شود، تا که دشمن به نظام رودست نزند. از این رو باید مسائل امنیتی حفاظتی شود.

تاثیر شفافیت در تصمیم‌گیری مسئولین

حسن دیگر شفافیت، این است که نماینده را نسبت به رای خود پاسخگو تر خواهد کرد، پس او باری به هر جهت رای نخواهد داد، چون مطالبه‌گران جامعه او را به چالش خواهند ‌کشید.

البته اگر نماینده محترم به فکر جلب رضای الهی باشد، در پرتو شفافیت رای او، در تاریخ نسبت به گفتار و رفتارش، آیندگان نیز قضاوت خواهند کرد. چون مدرس و شیخ فضل الله اعلی الله مقامهما، که شفافیت رأیشان، آنها را به فوز شهادت نائل آورده و برای همیشه زنده تاریخ کرده است.

و الحمد لله اولا و آخرا

مطالب مرتبط
نظر خود را درج کنید