مخالفان «طرح جمعیت» اول طرح را بخوانند بعد نقد کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حجت‌الاسلام و المسلمین مرتضی آقاتهرانی صبح امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری که با حضور اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس برگزار شد با بیان اینکه تشخیص اولویت‌ها یکی از فعالیت‌های کمیسیون فرهنگی است، گفت: ابتدا باید اولویت‌ها را شناخت و سپس در راستای رفع آن‌ها برنامه‌ریزی کرد به طور مثال طرح جمعیت به اولویت‌هایی مانند ازدواج، بهداشت، مسکن، شغل و… نیاز دارد پس هرآنچه که یک دختر و پسر جوان برای زندگی لازم دارند در این طرح آمده است و ۷۰ ماده در راستای اجرای یک طرح تصویب شد که همگی آن‌ها حیاتی هستند و باید اجرایی شوند.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه چرا قانون‌ها عملیاتی نمی‌شود، افزود: این مورد را باید در قانون‌های جدید گنجاند که چرا قانون‌ها اجرایی نمی‌شود.

وی ادامه داد: فضای مجازی یکی دیگر از طرح‌هایی است که مورد بررسی قرار گرفت هرچند مشکلاتی دارد اما باید درست فکر کرد و اولویت‌بندی شود، اما این طرح نیز باید اجرایی شود و ارتباط بین مجلس و دولت یکی از نقاط قوت دولت جدید است که جمع‌بندی طرح‌ها در دستور کار قرار می‌گیرد.

آقاتهرانی بیان کرد: قانون جمعیت تنها دو بار بین مجلس و دولت رفته و برگشته اما برخی افراد، این طرح را نقد می‌کنند که توصیه می‌کنیم ابتدا طرح را ببینند بعد نقد کنند.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس اظهار داشت: مصوبات دولت گذشته را دور نیندازید بلکه بررسی کنید ببینید چندتا از این مصوبات قابلیت اجرایی دارند، در این زمان نباید از چیزی کوتاه آمد و مجاهدانه باید رفتار کرد.

دقت کنید شما را به حاشیه نبرند

وی ادامه داد: در زمان جنگ عملیات مهم بیشتر مورد توجه قرار می‌گرفت اکنون هم باید دقت کنید در کدام عملیات باید باشید که جایتان خالی نباشد توجه داشته باشید که شما را به حاشیه نبرند و اهم و مهم کنید امروز فرهنگ در حال نابودی است و مهمترین امر همین نکته است.

آقاتهرانی بیان کرد: امروز دولت و مجلس برای شماست و آمادگی لازم برای همراهی شما در حد توان را داریم و پیام این سفرها نیز همین نکته است.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس اظهار کرد: انقلاب به راحتی به دست نیامده است پس محکم‌تر پای اهداف انقلاب بمانید زیرا که در صورت غفلت از فرهنگ غربی، جوانان ما آسیب خواهند دید.

وی ادامه داد: تنها نیم درصد بودجه به فرهنگ اختصاص داشت که با فشار این عدد را به ۲.۵ درصد رساندیم و همه تلاش خود را در این راستا انجام می‌دهیم زیراکه این نظام، نظام الهی است.

آقاتهرانی با بیان اینکه حوزه‌های علمیه هم باید مورد توجه قرار گیرند، گفت: بودجه‌های حوزه‌های علمیه از همه بودجه‌ها کمتر است هرچند طلبه‌ها ساده‌زیستی را سرلوحه خود قرار می‌دهند.

مطالب مرتبط
نظر خود را درج کنید