طلاب با تحقیق و پژوهش در قرآن، راه حل برون رفت از مشکلات را استخراج کنند

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: طلاب حوزه‌های علمیه وظیفه دارند با تحقیق و پژوهش در قرآن راه حل برون رفت از چالش‌ها و مشکلات را استخراج کرده و در تمامی مسائل اقتصادی، نظامی، اجتماعی، تربیتی و اخلاقی نظام اسلامی آن‌ها را ارائه دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اهواز، نشست بصیرتی با موضوع مسائل روز، لایحه حجاب و عفاف و مسئله جمعیت با حضور حجت الاسلام والمسلمین مرتضی آقا تهرانی رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، ویژه اساتید مدارس علمیه اهواز به همت معاونت تهذیب حوزه علمیه خوزستان روز گذشته در سالن جلسات مدیریت حوزه علمیه خوزستان برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین آقاتهرانی در این نشست به بیان گزارشی از عملکرد کمیسیون فرهنگی مجلس در خصوص جوانی جمعیت، تسهیل ازدواج جوانان، حجاب و عفاف و تنظیم مقررات فضای مجازی پرداخت و با اشاره به مسئله انتخابات، اظهار داشت: امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری، شاخصه‌هایی برای انتخاب اصلح تعیین کرده‌اند که وظیفه داریم در انتخابات نماینده‌ای را انتخاب کنیم که این شاخصه‌ها را داشته باشد.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس، خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم در دنیای موجود با وجود شبهات گوناگون از راه حق خارج نشویم، باید رفتار، گفتار و کردار خود را با مقام معظم رهبری تنظیم کنیم.

وی به مشکلات اقتصادی کشور اشاره کرد و یادآور شد: بعضی می‌گویند قرآن در زمینه اقتصاد حرفی برای زدن نداشته و ما چیزی به اسم اقتصاد اسلامی نداریم، در حالی که عقیده داریم قرآن جامع همه علوم و پاسخگوی تمام نیازها و سئوالات بشری است، از این رو حوزه‌های علمیه وظیفه دارند با تحقیق و پژوهش در قرآن راه حل برون رفت از چالش‌ها و مشکلات را استخراج کرده و در تمامی مسائل اقتصادی، نظامی، اجتماعی، تربیتی و اخلاقی نظام اسلامی آن‌ها را ارائه دهند.

منبع: خبرگزاری حوزه

مطالب مرتبط
نظر خود را درج کنید