جلسه با مرکز ملی پاسخگویی

در این جلسه گزارشاتی از کارایی این مرکز از سال‌های قبل و امسال توسط مدیر و معاونان مرکز ارائه شد.

در ابتدای جلسه حجت الاسلام مخدوم «مدیر کل حوزه ریاست دفتر تبلیغات اسلامی» و حجت الاسلام دکتر اصغری «رئیس مرکز ملی پاسخگویی» گزارشی از فرایند پاسخگویی به سوالات دینی و شبهات را ارائه کرده و از فعالیت های آن مرکز در حوزه تولیدات مکتوب، نرم افزاری و نیز چالش‏ها و مشکلات و ضرورت برنامه ‏های آموزشی مراکز حوزوی در این زمینه ارائه دادند.

در این دیدار حجت الاسلام دکتر آقا تهرانی ضمن تشکر از فعالیت های صورت گرفته در مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی، پاسخگویی دینی را امری مقدس برشمرد که وجه تمایز آن با نگاه سکولار، ارائه نگاه جدیدی نسبت به دین و رابطه آن با دنیا است.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ضمن برشمردن برخی موهبت های انقلاب اسلامی، ایجاد فضای روشنگری و تبیین مسائل اسلامی را از مهم ترین آن موارد عنوان کرد که بزرگانی همچون امام راحل (رض)، شهید مطهری، شهید بهشتی و مرحوم آیت الله مصباح، آیت الله جوادی و مقام معظم رهبری دام ظله العالی در گسترش این فضا نقش کلیدی داشتند.

استاد آقا تهرانی در انتها خاطر نشان کرد ارتقای کمی و کیفی پاسخگویی دینی باعث رشد و افزایش سطح فرهنگ دینی جامعه خواهد شد و برای این موضوع کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی آمادگی همکاری خود را اعلام می دارد.

مطالب مرتبط
نظر خود را درج کنید