طرح شفافیت در ابتدا شفاف نبود

مراسم تبیین مکتب آیت الله مصباح یزدی و شهید سلیمانی با سخنرانی حجه‌الاسلام‌والمسلمین مرتضی آقاتهرانی، نماینده مردم تهران و رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، در دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان برگزار شد.

درحاشیه این مراسم، استاد آقاتهرانی، رئیس کمسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با اشاره به بررسی مجدد طرح شفافیت آرای نمایندگان، گفت: اصل طرح شفافیت، کار درست و به‌جایی است اما وقتی این طرح مطرح شد، خیلی شفاف نبود بنابراین لازم است کمیسیون مربوطه، خود طرح را به‌صورت شفاف و به‌اندازه کافی گویا به صحن مجلس شورای اسلامی ارائه کند. البته من چون اصل شفافیت را قبول دارم، دفعه‌ قبل هم که این طرح به‌رای گذاشته شد، به آن رای مثبت دادم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در ارتباط با چالش‌های پیش روی تصویب این طرح افزود: همه‌چیز را نمی‌توان شفاف منتشر کرد زیرا گاهی سرویس‌های جاسوسی دشمن مثل CIA و دیگران، میلیون‌ها دلار خرج می‌کنند تا اطلاعی از یک موضوع پیدا کنند، حالا این کار منطقی نیست که ما خودمان همان را تحت عنوان شفافیت، دو دستی تقدیم دشمن کنیم.

وی در خصوص آخرین وضعیت بررسی این طرح در مجلس شورای اسلامی توضیح داد: هم‌اکنون دوستان درحال امتزاج آن هستند که وقتی طرح برای رای‌گیری به صحن می‌آید، حتما رأی آورد زیرا عدم تصویب مجدد آن، بازخورد خوبی در جامعه نخواهد داشت و حتی چند جلسه غیرعلنی هم در مجلس در این‌باره برگزار شده‌ است.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر لزوم وجود شفافیت در قوای دیگر، اظهار کرد: لازم است مسئولین قوه مجریه پیش از همه شفاف باشند. باید از مسئولی که یک میلیاردش را بعد از چهارسال تبدیل به هشتاد و یک میلیارد می‌کند، پرسیده‌شود که این اموال را از کجا آورده است.

وی در پایان اظهار کرد: البته تصویب این طرح در مجلس، باعث فعال شدن شفافیت در قوای مجریه و قضائیه نیز می‌شود.

منبع

مطالب مرتبط
نظر خود را درج کنید