بازتاب رسانه ای سفر به کرمان – دی ۱۴۰۰

شورای راهبردی فرهنگی استان کرمان امروز با حضور اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس درکرمان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکزکرمان ، در این جلسه مدیران دستگاه‌های فرهنگی درخواست های خود را در خصوص برنامه های فرهنگی استان به اعضای کمیسیون فرهنگی ارائه کردند.
حجت الاسلام و المسلمین علیدادی نماینده ولی فقیه با بیان اینکه کرمان پایتخت مقاومت با محوریت شهید سلیمانی است ؛ از اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس خواست در اجرای برنامه های اتی پایتخت مقاومت ، به استان کرمان کمک کنند.
در این نشست حجت الاسلام مرتضی آقاتهرانی رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت : نظرات و درخواست های مدیران متولی فرهنگ استان را جمع‌آوری و به صحن مجلس می برد .

اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در ادامه با حضور در گلزار شهدای کرمان به مقام شامخ شهید سلیمانی ادای احترام کردند .

 

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام آقاتهرانی عصر امروز ۱۷ دی ماه در جلسه‌ای با حضور مسئولان استان در کرمان با اشاره به ویژگی‌های سردار شهید حاج قاسم سلیمانی اظهار کرد: شهید قاسم سلیمانی با سردار قاسم سلیمانی دوتاست، مکتب شهید قاسم سلیمانی باید درست مطرح و مواظبت کنیم این جایگاه به خوبی تبیین شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با ابراز خرسندی از حضور در استان کرمان و دیدار با مسئولان این استان، تصریح کرد: در شهرستان‌ها و استان‌هایی که سر می‌زنیم، در زمینه‌های مختلف مربوط به کمیسیون، تعهداتی می‌دهیم و پای آن می‌ایستیم و دوستانی از هیئت دولت ما را همراهی می‌کنند که بتوانیم مصوبات سفرمان را عملیاتی کنیم.

حجت الاسلام حسن علیدادی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان نیز در این جلسه ابراز کرد: از نماینده خوب و زحمت کش رفسنجان که این بستر را فراهم کردند تا اعضای کمیسیون از نزدیک با مسائل و مشکلات فرهنگی استان کرمان آشنا شوند، تشکر می‌کنم.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری ابراز کرد: استقلال سیاسی، استقلال اقتصادی و استقلال فرهنگی لازمه کشور است و استقلال فرهنگی اهم است، که این موضوع جایگاه کمیسیون فرهنگی را در مجلس مشخص می‌کند.

علیدادی تصریح کرد: در رابطه با کارهای فرهنگی، باید هم خودمان کار فرهنگی کنیم و هم در برابر نقشه‌های ضدفرهنگی که برای ما کشیده می‌شود برنامه داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: کمیسیون با مراکز فرهنگی که در سطح ملی فعالیت می‌کنند باید ارتباط تنگاتنگ داشته باشد.

امام جمعه کرمان با ابراز گله‌مندی از بودجه‌های کم فرهنگی خاطرنشان کرد: استان کرمان ۳هزار و ۵۰۰ مسجد دارد؛ از این تعداد هزار و ۵۰۰ مسجد فعالند که ۶۰۰ مسجد در شهرستان کرمان است و بودجه سرانه این مساجد خیلی کم بوده و قابل بیان نیست.

به گزارش خبرگزاری فارس از رفسنجان، صبح امروز به‌مناسبت ۱۸ دی‌ماه روز رفسنجان، روزی که مجسمه شاه از محل میدان کنونی حضرت ابراهیم به پایین کشیده شد، مراسم روز رفسنجان با ادای احترام اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس به مقام شهدای گمنام دانشگاه ولیعصر (عج) آغاز شد.

سپس نمایشگاه «رفسنجان در یک نگاه» با بیش از ۲۰ غرفه در سالن شهدای گمنام دانشگاه افتتاح شد.

در این نمایشگاه ظرفیت‌های فرهنگی، اقتصادی، صنایع دستی، گردشگری، رسانه، ورزشی و…. به نمایش گذاشته شده و تا پایان هفته دایر است و عموم مردم می‌توانند از آن بازدید کنند.

امروز قرار است اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس در ۷ کارگروه تخصصی مسائل و مشکلات شهرستان‌های رفسنجان و انار را بررسی و سپس بازدید میدانی از بخش‌های نوق، کشکوئیه، فردوس، مرکزی و شهرستان انار  داشته باشند و برای حل مسائل و مشکلات تصمیم‌گیری کنند.

در این سفر حجت‌الاسلام آقاتهرانی رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس، معاون پارلمانی رئیس جمهور و جمعی از نمایندگان مجلس عضو کمیسیون فرهنگی و نمایندگانی از دولت حضور دارند.

حجت‌الاسلام حسین جلالی نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس عنوان کرد: امروز هفت کارگروه تخصصی تشکیل و نمایندگان مجلس و نمایندگان دولت پس از طرح مشکلات حوزه‌های مربوطه توسط مسئولان کارگروه‌ها، نسبت به حل آن تصمیم‌گیری و راهکار می‌دهند.

دولت و مجلس سرمایه‌گذاری در علم  و فناوری را جدی بگیرند

رضا رنجبرکریمی رئیس دانشگاه ولیعصر(عج) ضمن خیرمقدم به میهمانان این مراسم بیان کرد: امروز مشکل اساسی کشور ما بحث اقتصادی است که یکی از لازمه‌اش حل آن سرمایه‌گذاری در علم و فناوری است و در دانشگاه ولیعصر ۷۰ شرکت حضور دارند که ۱۰ شرکت دانش‌بنیان است و محصولاتی تولید می‌کنند که در  خاورمیانه بی‌نظیر است.

وی افزود: دولت و مجلس سرمایه‌گذاری در علم  و فناوری را جدی بگیرند و در بودجه‌ها نگاه ویژه‌ای به دانشگاه شود.

رنجبرکریمی خاطرنشان کرد: دانشگاه ولیعصر (عج) با قدمت ۳۰ ساله اما ۱۵ سال سهمی از بودجه‌های دولتی نداشت و عمدتا با کمک خیران توسعه  یافته است. هفت هزار دانشجو دارد که در مقاطع مختلف تحصیل می‌کنند و این نگاه ویژه می‌تواند کمک کند در اهداف علمی موفق شویم.

مطالب مرتبط
نظر خود را درج کنید