ترس در برابر تحریم‌ها تن دادن به خواسته دشمنان است

استاد آقا‌تهرانی، در گفتگوی تفصیلی با خبرگزاری «نسیم»: جبهه پایداری برای انتخابات ریاست جمهوری،‌ احتمالا کاندیدای مستقل معرفی کند

محور گفتگوی تفصیلی «نسیم»‌ با حجت‌الاسلام مرتضی آقاتهرانی، دبیرکل جبهه پایداری انقلاب اسلامی به شرح ذیل است:

– دغدغه اصلی اشرافیت‌گراها، کسب مال ، جاه و قدرت بیشتراست، نه توجه به مردم و حل معضلات و مشکلات آنان.

– ما چنین افراد بریده از مردم را در بین نمایندگان هم سراغ داریم در حالی که یکی از حسن های نظام ما مردمی بودن است.

– انقلابی و مجاهد بودن به منزله تلاش گر بودن در عرصه های مختلف تحققق اهداف انقلاب است، لذا امروز باید دراحیاء ارزش های امام(ره) وانقلاب جهاد کنیم.

– برخی فکر می کنند هر رئیس جمهوری آمد باید مخالفت کنند، این افراد گمان می کنند مجاهد بودن یعنی مخالفت کردن چه رئیس جمهور خوب باشد و چه بد باشد.

– مصداق اصلی مجاهد بودن در شرایط کنونی ایستادگی و سفت و سخت کار کردن در مسئولیت هایی که بر عهده داریم تا نیازها در عرصه های مختلف بر طرف شود.

– برخی مواقع لازم است به زندان برویم و برخی مواقع باید بیاستیم.

– برخی افتخار می کنند که زمانی زندان رفته اند، باید پرسید، کی زندان رفته اند؟ زندان رفتن در نتیجه ایستادگی در برابر حکومت اسلامی اصل نیست، لذا زمان ، مکان و شرایط مهم است.

– الان جهاد نظامی نداریم اما جهاد اقتصادی و فرهنگی سفت و سختی هم داریم.

– مجاهد بودن نماینده، نظارت و قانون گذاری دقیق است نه دخالت در مسایل اجرایی .

– برخی افراد وقتی نماینده می شوند، فکر می کنند می توانند فرماندار را عزل کرده و شهردارو استان دار را نصب کنند، در حالی که حق چنین کاری را ندارد.

– متأسفانه برخی نماینده ها کار چاق‌کن هستند و وقتی وزیری به خواسته های آنان تن نمی دهد بحث استیضاح را مطرح می کنند، این قبیل کارها انحرافات سیاسی است.

– امروز میزان گم شده است در حالی که میزان اصلی تبعیت از ولی فقیه است افرادی که در خصوص ارتباط برقرار کردن با آمریکا پیرو امام(ره) بودند، الان هم باید تابع نظرات امام روزیعنی مقام معظم رهبری در این خصوص باشند.

– میزان در تشخیص درست از غلط« نظرات ولی فقیه» است و باید مسایل را با او سنجید.

– در جهاد اگر اطاعت از ولی نباشد جهاد هیچ معنی ندارد.

-حضور مردم در صحنه پاسخگوی بسیاری از مسایل است، در ایران بر خلاف دیگر نقاط دنیا مردم این احساس را دارند که در تمام سرنوشت دولت و نظام نقش دارند.

– نماینده باید تا حد امکان مردمی بوده و درک نیازهای مردم را داشته باشند.

– نظام با پشتوانه رهبری و اتکای مردم از گردنه های سخت عبور کرده است، نمونه آن اینکه پس از رحلت امام دشمنان به دنبال به هم زدن نظام بودند که با تبعیت مردم از رهبری دشمنان ناکام ماندند.

– بیشتر پیروزی های انقلاب اسلامی درعرصه های مختلف برخورداری از روحیه خود اتکای و اعتماد به نفس است، لذا اگر مردم رو پا باشند ضمن کسب موفقیت های علمی،با مشکلی مواجه نخواهیم شد.

– غرب و آمریکا گمان می کنند با مردمی طرف هستند که بدون کمک آنها به زمین می خورند، لذا اگر ما در برابر تهدیدات و تحریم ها ی آنان بترسیم در حقیقت به خواسته آنان تن داده ایم.

– نمایندگان و مسئولان در مقام قانون گذاری با تصویب قوانین خوب و دقیق می توانند اعتماد به نفس مردم را در برابر فشارها و تهدیدات دشمنان تقویت کنند.

– به جای دست بردن در ذخیره نفتی باید صادرات غیر نفتی خود را در برابر فشارهای اقتصادی افزایش دهیم.

– عزت نفس و سلامت جامعه در ایستادگی است، نه پر کردن شکم.

– نمایندگان در تصویب قوانین باید واقعیت های جامعه را در نظر بگیرند، وگرنه اگر واقع بینی لحاظ نشود بودجه ای که به تصویب می رسد برای دولت در بخش هزینه و درآمد مشکلاتی را ایجاد کرده و کارها را قفل می کند.

– با توجه به شور حضور مردم در انتخابات مجلس نهم ، قطعاً حضور مردم در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم گسترده خواهد بود.

-رقابت کاندیداها باید«رقابت اسلامی »باشد و به جای آزرده خاطر کردن یکدیگر مردم را تحریک به حضور کنند تا دشمنان و مخالفان داخلی و خارجی را مأیوس وناراحت شوند.

-هیچ کس نباید از حضور در صحنه انتخابات ریاست جمهوری یازدهم عقب نشینی کنند با کنار رفتن وضعیت بهتر نمی شود.

-اگر اصولگرایان به اصول مورد اعتقاد خود از جمله قانون اساس، ضابطه مندی و ولایت فقیه پایبند باشند اتحاد و یکی شدن جریان اصولگرایان درانتخابات ریاست جمهوری یازدهم حاصل خواهد شد.

– اگر اصولگرایان به دنبال انتخاب اصلح باشند قاعدتاً به کاندیدای واحد خواهند رسید.

-اگر پارامترهای مختلف در تشخیص دخالت کند اختلاف در تشخیص فرد اصلح پیش خواهد آمد.

-اگر بنای همه ما روی کارآمدن رئیس جمهور اصلح و قوی شدن نظام باشد باید از خواسته های سلیقه ای، حزبی و گروهی و جناحی دست برداشته و به یک جا برسیم.

– اگر پول و قدرت حاکم شود جبهه پایداری وارد عرصه انتخابات نمی‌شود.

-هنوز جبهه پایداری وارد کار تبلیغات انتخابات نشده ، چون تبلیغات زودرس را ضروری نمی دانیم.

– برنامه جبهه پایداری این است که کاندیداهای معرفی شده برای انتخابات ریاست جمهوری یازدهم را از نظر اصلح بودن مورد ارزیابی قرار دهد، البته این به این معنا نیست که جبهه پایداری کاندیدای مستقل ندارد، اما معتقدیم آن کسی که گزینه آخرین است بهترین گزینه برای ریاست جمهوری آینده خواهد بود.

– اگر روی افراد خاص ببندیم و براساس امکانات و میزان پولی که از طرف کاندیداها خرج می شود تمر کز کنیم، لذا در این صورت رئیس جمهور ما پولکی و مجلس مان آبکی خواهد شد.

– به مانند انتخابات مجلس در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم نیز در وهله اول کاندیدایی معرفی نخواهیم کرد و کاندیداهای موجود را بررسی خواهیم کرد، اگر مناسب باشند از آنها حمایت می کنیم، اما اگر اصلح نباشند کاندیدای را معرفی خواهیم کرد و اگر بازهم فرد اصلح تر از گزینه ما وارد عرصه شود از آن کاندیدا حمایت خواهیم کرد.

– متأسفانه برخی از همان دوران انتخابات مجلس نهم برای انتخابات ریاست جمهوری یازدهم خیز برداشته اند.

– جبهه پایداری با کسی برای انتخابات ریاست جمهوری معامله نمی کند.

– راجع به گزینه هایی که درحال حاضر به عنوان چهره های اصولگرا مطرح هستند فعلاً نمی توان هیچ نظری داد، چون باید همه گزینه و کاندیداها وارد عرصه شوند و بعد به بررسی آنها پرداخت.

– تمامی افراد معرفی شده از سوی جبهه پایداری در انتخابات مجلس نهم همه کارآمد و متخصص هستند و می توانیم از آنها حمایت کرده و پای آنها بیاستیم.

– جبهه پایداری در حال حاضرمنتظر حضور کاندیداها مختلف در عرصه انتخابات ریاست جمهوری یازدهم است و در حال حاضر نمی دانیم فرد اصلح چه کسی است.

– ما با جبهه متحد دعوا نداریم،ما می خواهیم فرد اصلح را انتخاب کنیم و اگر جبهه متحد فردی را معرفی کند که اصلح باشد از او حمایت خواهیم کرد.

-ما از کاندیداهایی که در جریان انحراف و فتنه حضور داشتند، حمایت نمی‌کنیم.

-ما با اصولمان دعوا نداریم و پای اصول ایستادگی می کنیم.

-اگر واقعاً همه اصول را قبول داشته و با هم وحدت باشیم، قطعاً به کاندیدای واحد خواهیم رسید، اگر این طور نباشد معلوم می شود ، که شعاری با اصول برخورد می کنیم، یا هردو به اصول عمل نمی کنیم یا یکی از دو طرف این گونه است.

-اگر نفسانیت حاکم نشود انتخابات ریاست جمهوری آینده انتخابات خوبی خواهد شد.

-رئیس جمهور اصلح باید همه شاخصه های امام(ره) و رهبری داشته و بتواند مطالبات آنان را جامه عمل بپوشاند.

-ما پس از انتخابت مجلس نهم طی دو ماه اخیر به دنبال سامان دادن به جبهه پایداری در حال بررسی و تدوین مرامنامه و اساسنامه خود بودیم تا به صورت تشکلی فعال، منظم و منسجم وارد عرصه شویم.

– ما در حال حاضر قصد داریم شعارهای خود را دقیقاً اعلام کنیم که اساسنامه و مرامنامه جبهه پایداری به اتمام رسیده و خبر آن به زودی اعلام خواهد شد.

– اصول جبهه پایداری در موازی با منشور جامعتین نیست، ما آن اصول را داریم اما برای اینکه بهتر و بیشترعملیاتی بشود باید کار کرد.

-آقایان برای منشور جامعتین زحمت کشیدند، اما باید آن اصول بهتر و بیشتراحیاء شود.

– هنوز به این نتیجه نرسیده ایم که فراکسیون پایداری در مجلس تشکیل شود، شاید در آینده تشکیل شود.

منبع : خبرگزاری نسیم آنلاین

مطالب مرتبط
نظر خود را درج کنید