غرور، یک بیماری است که هستی انسان را می بلعد

گاهی انسان به خاطر اموری مانند پيشرفت علمی، رسيدن به ثروت و يا رسيدن به پست و مقام در عالم سياست دچار غرور شده و نقش خدا را ناديده می گيرد...

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی تبیین، استاد آقاتهرانی در جمع تعدادی از اساتید و دانش پژوهان موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با اشاره به اینکه انسان باید دیندار و خداپرست واقعی باشد، اظهار داشتند: گاهی انسان به خاطر اموری مانند پیشرفت علمی، رسیدن به ثروت و یا رسیدن به پست و مقام در عالم سیاست دچار غرور شده و نقش خدا را نادیده می گیرد و گمان می کند که خودش این ها را به دست آورده و شایسته آن بوده که به آن رسیده است.

استادآقاتهرانی با اشاره به آفت غرور خاطر نشان کردند: غرور، یک بیماری است که هستی انسان را می بلعد و نه تنها در آخرت بلکه در دنیا هم سبب بیچارگی انسان می شود.

ایشان راه مقابله با غرور را تواضع عملی دانستند و باید: برای فرار و نجات از این بیماری باید دائم در عمل تواضع کرده و بدون ادعا باشیم و خود را کوچک بشماریم.

ایشان با اشاره به داستانی از سیدابوالحسن اصفهانی و آیت الله قاضی افزودند: تنها باید برخدا توکل و اعتماد داشت و تنها از او ترسید و از او یاری خواست و بدانیم که حضرت ولی عصر(عج) به ما توجه و نظر دارند. لذا دستمان را به سوی دیگری دراز نکنیم.

منبع : پایگاه اطلاع رسانی تبیین

مطالب مرتبط
نظر خود را درج کنید