توضیحاتی درخصوص پایداری و کمیسیون فرهنگی

هفته گذشته اعضای شورای مرکزی جبهه پایداری در خدمت علامه مصباح بودند

جلسه سه‌جانبه حضرات آیات یزدی، موحدی کرمانی و علامه مصباح:

در روزهای گذشته حضرات آیات یزدی، موحدی کرمانی و علامه مصباح که از بزرگان ما هستند برگزار شد که بسیار مبارک است و البته چیز جدیدی نیست و حضرات آیات از رفقای ۴۰ – ۵۰ ساله هستند و همچنین حضرت امام (ره) شاگردانشان را امر به نشست می‌کردن حتی در شهرستان‌ها، دیگر چه برسد به قم که ام‌القرای اسلام و مرکز درک درست اسلامی است و الحمدالله آقایان نشست بسیار خوبی داشتند و البته از جزئیات جلسه آقایان صحبتی نکردن و ما نفس این نشست‌ها را مبارک می‌دانیم و جای تعجب دارد از بعضی افراد که از نشست خوبان و بزرگان وحشت می‌کنند. بی‌شک او که از این همگرائی‌ها و نشست‌ها احساس خطر می‌کند باید بداند که خودش مشکل داشته و باید به اصلاح نفس خویش مبادرت ورزد.

جلسات شورای مرکزی جبهه پایداری انقلاب اسلامی:

جلسات شورای مرکزی جبهه پایداری هر هفته به صورت منظم برگزار می‌شود و همچنین کمیته سیاسی هم به صورت هفتگی برگزار می‌شود، کمیته فرهنگی هم به نتایج قابل ملاحظه‌ای دست یافته است؛ البته بعد وقفه مختصری به خاطر ایام عید نشست‌ها از سر گرفته شده و هفته گذشته اعضای شورای مرکزی جبهه پایداری در خدمت علامه مصباح بودند و اعضا حتی‌المقدور با خانواده‌هایشان آمده بودند و این هم جلسه مبارکی بود که حضرت استاد درخصوص نشست با همدیگر و همدلی و همگرایی از دیدگاه اسلام، اولیاء اسلام و حضرت امام (اعلی الله مقامه) مفصل صحبت کردند که متن کامل آن در سایت دفتر ایشان قرار داده شده است تا دیگران هم از آن استفاده برده و ان‌شاءلله برای نظام اسلامی مفید باشد.

صحن علنی مجلس شورای اسلامی:

روز یکشنبه (۹۴/۰۱/۳۰) در مجلس بحث روی آئین‌نامه‌ مجلس بود که رأی‌گیری انجام شد و حدود ۱۰ ماده آن مورد بررسی قرار گرفت؛ همچنین تذکر‌هایی هم داده شد که در این میان تذکر آقای رسایی به نظر بنده بسیار بجا بود که چرا وزیر خارجه گزارش‌برگ را ارائه نمی‌کند، البته جلسه گذشته نمایندگان مجلس با آرای زیادی از دولت خواستند که گزارش‌برگ (فکت‌شیت) را به مجلس و مردم ارائه دهد، اگر بنا باشد که دولت با مردم و مردم با دولت همزبانی و همدلی داشته باشند، این همه ابهام‌گوئی ضرورت ندارد و باید قدری کارها روشن باشد ولی متأسفانه طبق گفته آقای صالحی گزارش‌برگ (فکت‌شیت) آماده شده و در اختیار وزیر امور خارجه است ولی مثل اینکه وزیر محترم نظر ندارند که آن را انتشار دهند، درحالی که حضرت آقا فرمودند که گزارش‌برگ را به مردم بدهید. البته نباید اینطور باشد که مردم احساس کنند که دولت نسبت به مطالبات مقام معظم رهبری بی‌تفاوت است، این برای دولت خوب نیست.

بنده به عنوان یک خیرخواه نسبت به نظام عرض می‌کنم که جمع‌بندی انجام شده باید به مردم گزارش شود تا مخالفان و موافقان بتوانند نظرهایشان را دقیق بگویند، البته الان بعد از صحبت‌های حضرت آقا اقدام صدا و سیما هم قابل تقدیر است که از منتقدین و موافقین خواست که بیایند و صحبت کنند؛ مناظرات علمی همیشه کار خوب و مفیدی برای شنوندگان است، البته با حفظ حرمت و احترام به همدیگر. مباحث علمی باید بر بستر اخلاق اسلامی استوار باشد تا که بتواند بصیرت‌افزائی کند،‌ از این رو بحث‌های علمی در مناظرات باید به صورت برهانی و یا جدلی ارائه گردد و از مغالطه‌ای پرهیز شود. بنده فکر می‌کنم این اقدام صدا و سیما در این چند وقته در بینش مردم تأثیرگذار بوده و کار بسیار خوبی بوده است.

کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی:

۱. امروز در کمیسیون فرهنگی چند موضوع مورد توافق همه اعضا قرار گرفت و آن ارائه فوریت طرح جمعیت است که احتمالاً در ردیف ۱۲ قرار گرفته است و همچنین در مورد قانون صدا و سیما که تدوین شده بود نوبت بررسی آن بسیار دیر بود که با امضای تقریباً ۵۱ نفر درخواست فوریت بر آن شد که این قانون در همین دوره ان‌شاءالله در صحن علنی بررسی شود.

۲. قانون مسجد هم در دستور کار است که در صحن علنی رأی آورده و موارد آن به شورای نگهبان رفته است و در همین چهارشنبه گذشته شورای نگهبان جلسه داشتند برای احیای و تجهیز مساجد که فکر کنم قرار است به کمیسیون ارجاع داده شود و هنوز حدود ۱۰ روز شورای نگهبان وقت دارد که اصلاحات آن را به کمیسیون فرهنگی ارجاع دهد.

۳. امروز در کمیسیون فرهنگی آقای ابراهیمی‌ترکمان رئیس سازمان ارتباطات حضور یافتند و دوستان گزارشی از سفر هند به ایشان دادند و نقاط قوت و ضعفی را که دیده بودند به ایشان گزارش دادند.

نظر خود را درج کنید