جام جهانی و فرهنگ

باسم رب الشهداء

دیشب کمیسیون فرهنگی از وزراء محترم ارشاد؛ آقای اسماعیلی؛ ورزش، آقای سجادی؛ گردشگری؛ آقای ضرغامی، و آقای جبلی مسئول محترم صداوسیما، همراه با معاونین فرهنگی‌شان دعوت کرده بود که در این کمیسیون حضور یابند.
بحمده تعالی همه عزیزان به جز آقای ضرغامی در این جمع شرکت کردند، که از ایشان توقع غیبت نبود، چه اینکه گردشگری، صنایع دستی و… در مسابقات جهانی جایگاه خاص خود را دارد.

موضوع بحث پیوست و پیوندهای فرهنگی ورزشی بود؛ از آنجا که مسابقات جام جهانی بروز بیرونی داشته و می‌تواند عزت ملی ما را به رخ بیگانگان بکشد، حضور در این جلسات، و هم‌فکری در این اوضاع اسلام‌هراسی و ایران‌ستیزی، نقش مجلس و دولت را پررنگ‌تر می‌کند. این چندمین جلسه‌ای است که در مجلس در این موضوع تبادل نظر شده، تا بتوانیم توسط قهرمانان کشورمان فرهنگ عالی و متعالی اسلام را در برابر انظار جهانی بیشتر و بهتر ارائه دهیم.

این جلسه پس از یک روز کاری بود، که از ساعت ۶ صبح تا ساعت ۲۱ یکسره عزیزان نماینده همه درگیر کار بودند. خدا را بر این توفیق نیز شکر. به خاطر افزایش حاضران، کمیسیون فرهنگی کشش این‌همه جمعیت را نداشت، پس این جلسه در کمیسیون تلفیق راه‌اندازی و پیگیری شد.

جا دارد که از حضور وزرای محترم، جناب اقای جبلی و همه نمایندگانی که دغدغه فرهنگ و عزت اسلام، انقلاب و کشور را دارند تشکر کنم؛ و نیز از همه ورزشکاران و ورزش‌دوستانی که دل در گرو اسلام و انقلاب داشته، و به پیروزی همه‌جانبه ورزشکاران و فتح آنها در جام جهانی می‌اندیشند، تقدیر داشته و سپاسگزاری کنم.

نتایج این نشستِ مجریان و قانونگذاران، بسیار مبارک بود، چه اینکه به مصوبات خوبی رسیده و برخی نقائص مورد توجه قرار گرفته و اصلاح شد. چون پیش‌بینی و پیشگیری همیشه بر علاج و درمان مقدم است، برنامه‌های آینده مورد عنایت و بازبینی قرار گرفت.

همیاری، همکاری، همدردی، و فهم مشترک، کارآمد و کارساز و راهگشاست. بنابر این: شعار «تا پای جان برای ایران» می تواند همراهی دیگر ایران دوستان خارج کشور را با عزیزان داخل همراه کرده و جمع متحد و هم‌صدائی را رقم بزند.

مرتضی آقاتهرانی

مطالب مرتبط
نظر خود را درج کنید