پیگیری مشکلات حوزه فرهنگی و هنری سواحل مکران در مجلس

حجت الاسلام مرتضی آقاتهرانی پیش از ظهر یکشنبه در حاشیه سفر چهار روزه به چابهار در جمع خبرنگاران، گفت: به صورت ویژه مشکلات حوزه فرهنگی، هنری، رسانه و اجتماعی سواحل مکران با حضور مسئولان مربوطه در مجلس شورای اسلامی مورد بررسی و پیگیری قرار می‌گیرد.

وی در تشریح برنامه‌های سفر به چابهار گفت: اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با هدف بازدید از طرح‌های فرهنگی، اجتماعی و گردشگری در سفری چهار روزه به سواحل مکران به ویژه چابهار بزرگترین بندر اقیانوسی ایران سفر کردند تا از نزدیک پس از دیدار و انجام بازدیدها، مسائل و مشکلات این منطقه را مورد بررسی قرار دهند.

وی در ادامه انعقاد تفاهم‌نامه ساماندهی معتادان متجاهر، بازدید از طرح‌های مختلف فولاد، پتروشیمی، راه آهن، جاده ترانزیتی در دست ساخت، طرح توسعه بندر چابهار، سایت فرودگاه جدید، مجموعه‌های گردشگری، ورزشی، نوار ساحلی دیدار با علمای شیعه و سنی و بازدید از مناطق حاشیه‌نشین را از جمله برنامه‌های این سفر عنوان کرد.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: از جاذبه‌های طبیعی و گردشگری بنادر صیادی بریس، پسابندر و گواتر، روستای تیس، مجموعه بوم‌گردی بلوچ بازدید و دیدارهایی با اهالی فرهنگ و هنر و رسانه و نشست‌هایی با مسئولان و انجمن‌های موسیقی، شعر و ادب، فیلم‌سازان، بازیگران و هنرمندان داشتیم و سعی می‌کنیم تا همه موارد مطرح شده را در مرکز کشور پیگیری کنیم.

آقاتهرانی تصریح کرد: برخی از مشکلات هنرمندان و فعالان حوزه گردشگری به صورت تماس تلفنی مستقیم از طریق وزیران گردشگری و فرهنگ و ارشاد اسلامی پیگیری شد و آنان نیز وعده حضور در چابهار تا یک ماه آینده را دادند تا از نزدیک مشکلات را بررسی و حل کنند.

وی تاکید کرد: مسئولان نظام جمهوری اسلامی در همه رده‌های محلی استانی و کشوری بدنبال حل مشکلات مردم بوده و بصورت شبانه روزی با مردم در ارتباط هستند.

شایان ذکر است اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، ۲۳ مهرماه از طریق فرودگاه کنارک به جنوب سیستان و بلوچستان سفر کرده بودند.

منبع:‌ مهر

مطالب مرتبط
نظر خود را درج کنید