سخنرانی در یادواره سرادر شهید همت اله متو

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، شکل‌گیری انقلاب اسلامی ایران را ثمره خون شهدای گرانقدر این مرز و بوم اعلام کرد و گفت: انقلاب اسلامی ایران براساس اهدافی که باعث شکل‌گیری آن شد، باید در نهایت به تمدن عالی خودش برسد.

حجت‌الاسلام مرتضی آقا تهرانی در یادواره سردار شهید همت‌الله متو و گرامیداشت شهدای حماسه مردمی ششم بهمن سال ۱۳۶۰آمل در روستای قلعه‌کش این شهرستان، افزود: درمسیر انقلاب بودن وهمراهی کردن با منویات رهبری، وظیفه همه آحاد جامعه، اعم از مسئول و غیرمسئول در هر رده و جایگاهی است.

وی با بیان اینکه هرچند در مسیر تحقق اهداف انقلاب، سنگ اندازی‌هایی صورت گیرد و امتحان‌هایی در مسیر سخت باشد، تصریح کرد: هرچند این امتحان‌های در مسیر روز به روز سخت‌تر هم شود، مهم این هست که در برابر این سختی‌ها، ما چقدر پایبند و آرمان‌خواه نظام و انقلاب هستیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، تحقق همه این دستاوردها و آرمان خواهی‌ها را در سایه با خدا بودن و نیاتی که برخواسته از خدایی باشد، بیان و تاکید کرد: حتی اگر کارکردها وبرنامه‌های مجلس و دولت خدایی نباشد، کارها خوب پیش نخواهد رفت و این مهم باید در زندگی افراد نیز دیده شود.

حجت‌الاسلام آقاتهرانی ادامه داد: اینکه اگر خدا و اهل بیت(ع) در کلام افراد باشد و اثری از آن در زندگی افراد دیده نشود، این فرد می‌تواند اگر هم مسئولی در این کشور باشد، جاسوس از آب درآید.

وی اضافه کرد: البته هستند انسان‌های دین‌داری که در مسیر حق ثابت قدم نبودند و درعمل کردن در مسیر دین و بندگی، کوتاهی، شعار و ظاهرسازی کردند و به حاشیه رفتند و به نوعی این افراد هرگز به مقصد نخواهند رسید.

این نماینده مجلس شورای اسلامی، اضافه کرد: اگر مجلس، دولت، بازار و اداره با خدا نباشند کار خراب می‌شود، به همین خاطر ضروری است که باید اثرات نماز، خدا و قرآن در کوچه، بازار، زندگی و مراودت‌مان نباید در حاشیه، بلکه باید در متن باشد.

حجت‌الاسلام آقاتهرانی، اظهارکرد: باید اهل‌بیت، معصومان، امام حسین(ع) و روضه به زندگی‌مان بیایند و اگر اهل بیت در زندگی‌مان جاری شود، برکت، عزت و سعادتمندی خواهد داشت.

وی همچنین ازمقام شامخ شهدا به خصوص خانواده‌های شهدا قدردانی کرد و یادآورشد: امروزه امنیت، اقتدار و پیشرفت‌های کشورمان را مدیون خون پاک شهدا، صبر و استقامت خانواده آن‌ها هستیم.

منبع: ایسنا

مطالب مرتبط
نظر خود را درج کنید