رابطه با پدر و مادری که واجبات شرعی را رعایت نمیکنند

? پرسمان | رابطه با پدر و مادری که واجبات شرعی را رعایت نمیکنند
? صله رحم نباید ترک شود

❔ سؤال: ضمن عرض سلام و ادب و احترام، درخواست راهنمایی و مشاوره داشتم. یکی از بستگان نزدیک اینجانب پدر و مادری دارد متأسفانه در راستای نظام و اسلام و مسائل واجبات دینی نماز خمس و زکات و… نبوده ولی فرزندشان در این زمینه بسیار معتقد به احکام شرعی میباشد و به دلیل عدم رعایت پدر و مادر در زمینه مسائل اعتقادی و دینی و در مسیر قرار نگرفتن و به دام انحرافات آنان گرفتار نشدن کمی دوری نموده و در حد چند ماه یک بار تماس و رفت و آمد و صله رحم و احترامشان را نیز دارد ولی به نظر وی پدر و مادرشان احساس نارضایتی اندکی را از وی دارند و علی‌القاعده با شرایط فوق رضایت دوطرفه امکان پذیر نمیباشد (هر چند سعی بر به دست آوردن دل آنان می‌باشد و فقط در ظاهر این گونه میباشد).
حال باتوجه به موارد فوق و رعایت احترام در برخورد و دوری جستن از رابطه زیاد به خاطر مال ناسالم و شبهه‌ناک و تأثیرات آن در زندگی و داشتن فرضیه‌های نادرست پدر و مادر و توقعات بیجا از فرزند، آیا مشمول نفرین و عاق والدین و ابتلائات و… در زندگی و در آینده خواهد شد یا خیر؟ در غیر اینصورت راهکار چیست؟
تشکر از شما

✅ پاسخ استاد آقاتهرانی: بسم الله الرحمن الرحیم. از دفتر حضرت اقا دام ظله العالی اجازه تصرف در مال پدر را بگیرید که اگر چیزی خوردید، به حرام‌خواری مبتلا نشوید. رفت و آمد را اگر برای خودتان و یا همسر و فرزندان مضر باشد، با تلفن زدن و گاه رفت و امد بیشتر خودتان جبران کنید.

#مرتضی_آقاتهرانی
#پرسمان
#پدرومادر

? @AGHATEHRANI_IR

مطالب مرتبط
نظر خود را درج کنید