تمدن سازی در گرو این است که همه یک هدف را تعقیب کنند

حجت الاسلام و المسلمین مرتضی آقا تهرانی رییس کمیسون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در مراسم گرامیداشت انقلاب شکوهمند اسلامی در تاصیکو ضمن تبریک ایام الله دهه فجر، گفت: از این توفیقی که بر بنده حاصل شده، بسیار خرسندم و ازینکه مرا به چنین نشست هایی دعوت می کنید، سپاسگزارم. توفیق بزرگی است که در بین شما جوانان هستم و اینکه در جوانی به کار اقتصادی ورود پیدا کرده‌اید بسیار مهم است و انشاله بتوانید اقتصاد کشور را متحول کنید.

وی ضمن آرزوی موفقیت روز افزون برای کارکنان تاصیکو، افزود: یکی از توفیقاتی که خداوند به من عطا کرده، این است که قبل از فکر کردن در مورد هر شخص، اول خود را جای آن شخص قرار می دهم. خوب است که انسان قبل از انجام هر کاری، فکر کند. من تعدادی نوه دارم که همبازی های کوچک من هستند. به لحاظ حس درونی هیچ تفاوتی میان خودم وبچه ها احساس نمی کنم اما تنها فرق من با بچه ها در تفکر و بکارگیری عقل است. مسولان محترم ما هم باید همین طور باشند. خیلی از مسولان از عقل شان استفاده می‌کنند اما متاسفانه خیلی از مسولان استفاده نمی کنند و کشور را دچار بحران می کنند.

وی تاکید کرد: به نظر من والاترین عبادت، تفکر و به کار گرفتن عقل است. تفکر از هر عبادتی مهمتر است. تفاوت یک فرد موحد با کسی که موحد نیست، در تفکر است.

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی نداشتن تفکر و برنامه از سوی مسولان را از مشکلات اساسی دانست و خاطر نشان ساخت: داشتن برنامه برای آینده باید از اولویت های کاری باشد. همانطور که می دانید خداوند پیامبران را برای ما فرستاد تا برنامه و مسیر را به ما نشان دهند. اگر هدف روشن نباشد، برنامه درستی نمی توان داشت. هدف اصلی همه ما باید رسیدن به خدا باشد. رسیدن به خدا این نیست که حتما باید نماز بخوانیم و روزه بگیریم. برای رسیدن به خدا باید دو ویژگی مهم را مدنظر قرار دهیم؛ اول از هم خوب بودن خود کار است ودیگری نیت است که باید برای رضای خدا باشد.

مرتضی آقا تهرانی تاکید کرد: بعد از انقلاب اسلامی یکی از اولویت‌ها حفظ ارزش ها و داشتن باور است. به نظر من دین یعنی پاسداری از ارزش ها و داشتن باور. هرکسی در کار خود به این دو تا رسید، قطعا موفق خواهد شد. دوستان در کارتان واقعا موحد باشید و خدا را باور کنید و در مسیر خدا حرکت کنید. اگر هدف را گم نکنید برنامه‌ریزی‌تان هدف دار به همان سمت می رود.

نماینده مجلس شورای اسلامی خاطر نشان ساخت: زمانی که پیامبر اکرم(ص) مبعوث شدند جوانان با ایشان دوست و سالمندان دشمن شدند. سالمندان واشراف قریش برای اینکه منافع شان با حضرت در تضاد بود و اسلام مخالف کشتن دخترها و بت پرستی بود، مخالف بودند. تمدن سازی درگرو این است که همه یک هدف را تعقیب کنند در غیر این صورت رسیدن به آن هدف، سخت و دشوار خواهد بود. امروز وضع اقتصادی کشور خوب نیست و مقصر این مساله، افراد مسوول و با دانش هستند. ما به لحاظ ذخایر و ثروت یک کشور غنی هستیم لذا نباید اقتصاد ما اینقدر ضعیف باشد و مردم در رنج وسختی باشند.

وی درپایان تاکید کرد: خدا را در همه کارهای تان مدنظر داشته باشید و مانند علی (ع) باشید. قدر کار و برنامه‌هایتان را بدانید و برایش وقت بگذارید. اگر ذهنتان نمی رسد، از نظرات دیگران استفاده کنید و مشورت را سرلوحه کارتان قراردهید.

منبع: تاصیکو

مطالب مرتبط
نظر خود را درج کنید