قرائت گزارش کمیسیون فرهنگی درباره مصوبات عفاف و حجاب

به گزارش خبرنگار  خبرگزاری خانه ملتحجت‌الاسلام آقاتهرانی در جریان بررسی تقاضای عده ای از نمایندگان مجلس شورای اسلامی درباره گزارش کمیسیون فرهنگی در مورد عملکرد دستگاه‌های اجرایی در خصوص مصوبات حجاب و عفاف، عنوان کرد: مساله عفاف و حجاب موضوع بسیار مهمی است که قرآن کریم به آن تاکید داشته و حتی حد و حدود آن نیز در سوره مبارکه احزاب و سوره مبارکه نور آمده است.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داد: حتی به لحاظ قانونی نیز در این خصوص کارهای خوبی انجام شده اما نمی دانم چرا برخی مسئولین در این رابطه کم اراده هستند. اصل سوم قانون اساسی تاکید دارد که دولت جمهوری اسلامی موظف است همه امکانات خود را برای رشد فضائل اخلاقی بکار گیرد. همچنین اصل چهارم قانون اساسی نیز تاکید دارد که ما باید براساس موازین اسلامی عمل کنیم.

وی با اشاره به اصل ۱۰ قانون اساسی گفت: از آن جا که خانواده رکن اصلی جامعه اسلامی است تمامی احکام باید بر این مبنا باشد.

ایشان با تأکید بر اینکه قانونمداری اول باید در دستگاه‌ها به اجرا درآید، تأکید کرد: مردم شریف ایران نیز که افتخار مسلمان بودن دارند، باید مراعات کنند حتی اگر کسی مسلمان هم نیست باید به قانون عمل کند و حتی هر غریبه‌ای هم می‌داند که حجاب جزئی از ضوابط اسلامی است به همین دلیل دشمن در این جهت برنامه‌ریزی کرده تا این نماد جمهوری اسلامی ایران را خراب کند.

وی با بیان اینکه قطعاً امر به معروف تأثیرگذار است، ادامه داد: همه ما باید به وظایف دینی و اخلاقی خود عمل کنیم تا ان شاء الله حجاب و عفاف در کشورمان بهتر اجرا شود، با توجه به در پیش بودن ماه مبارک رمضان امیدواریم که این مهم بهتر در کشور پیاده شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی با بیان اینکه امیدواریم قوه قضائیه به این موضوع ورود کند، گفت: ما در مجلس آمادگی کامل داریم که در این راستا به دولت و قوه قضائیه کمک کنیم تا قانون حجاب هم عملیاتی و هم اجرایی شود. در سوره احزاب نیز تأکید شده که نوع رفتار، زینت و آرایش چطور باید باشد و شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز از ۴۰ سال قبل کار خود را برای رعایت این موارد شروع کرده است به همین دلیل همه نهادها به قوانین اسلام به عنوان یک قانون بالادستی اعتقاد دارند.

 

منبع: خانه ملت

مطالب مرتبط
نظر خود را درج کنید