راهکارهایی برای افزایش مشارکت

راهکارهایی برای افزایش مشارکت

حجت الاسلام و المسلمین مرتضی آقاتهرانی، رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی و رئیس شورای مرکزی جبهه پایداری با حضور در موسسه فرهنگی هنری خراسان از بخش‌های مختلف این مجموعه رسانه‌ای از جمله شهر چاپ و تحریریه روزنامه بازدید کرد.

به گزارش خراسان، در ابتدای این بازدید توضیحاتی در خصوص آخرین وضعیت فعالیت‌های این مجموعه رسانه ای به وی ارائه شد. همچنین این نماینده مجلس با حضور در دفتر مدیر عامل موسسه فرهنگی هنری خراسان با وی به گفت و گو نشست. رضا خوراکیان در این دیدار به ارائه گزارشی از فعالیت ها و دستاوردهای موسسه فرهنگی هنری خراسان پرداخت.

استاد آقاتهرانی نیز از فعالیت های ارزشمند آن موسسه تقدیر و برضرورت هم‌افزایی جبهه انقلاب برای تبیین حقایق و حل مشکلات جامعه تاکید کرد. ایشان ادامه داد: «من به دنبال این که برای خودم وظیفه ای درست کنم نیستم؛ باید دعا کرد که همین وظیفه ای را هم که به دوش ما گذاشته شده بتوانیم به نحو احسن انجام دهیم.»

استاد آقا تهرانی گریزی هم به موضوع مشارکت زد و گفت: «شرایط خوبی نیست و باید تلاش کنیم که شور انتخابات بیشتر شود و مشارکت افزایش پیدا کند. ما در همین مجمع عمومی جبهه پایداری که به تازگی برگزار شد بیش از آن که به دنبال برگزاری یک نشست و مجمع انتخاباتی و حزبی باشیم به دنبال ایجاد شور انتخاباتی بودیم. طبیعتا افزایش مشارکت در گرو رقابت سالم میان کاندیداها و تأکید و تبلیغ برروی برنامه‌هاست.»

حجت الاسلام آقاتهرانی در بخش دیگری از گفت و گوی خود با خراسان، به علل و عوامل چرایی کاهش مشارکت اشاره کرد و با تاکید بر این که کارنامه مجلس یازدهم قابل دفاع است، مشکل اصلی را در ارائه دستاوردهای مجلس دانست: «یک عامل موثر دیگر برای افزایش مشارکت، رسانه ای کردن دستاورد های مجلس است. وقتی مردم فکر کنند که این مجلس هم با مجلس های قبلی تفاوتی نمی کند و اثری در زندگی آن ها نداشته، خب بالطبع رغبت آنان برای مشارکت نیز کمتر می شود.

البته که این مجلس به تصریح رهبر انقلاب مجلسی انقلابی بوده و کارنامه موفقی هم داشته است اما به نظرم مشکل اصلی آن است که دستاورد ها به درستی به مردم ارائه نمی شود و خب نقش آفرینی رسانه ها در این باره بسیار مهم است که بتوانند اقدامات مجلس را به عموم مردم ارائه دهند.»

https://www.pishkhan.com/news/309907

 

مطالب مرتبط
نظر خود را درج کنید