گزارشی از ماه اردیبهشت و سفر به فارس

السلام علی عبادالله الصالحین
به لطف الهی در ایام شهادت امام صادق علیه السلام توفیق یافتم در خدمت مردم عزیز باشم.

۱. حضور در مراسم دعای ندبه و پرسش و پاسخ درباره عفاف و حجاب و طرح نور و لایحه عفاف و حجاب.

۲. سخنرانی شب شهادت امام صادق علیه السلام در حرم بی‌بی فاطمه معصومه سلام الله علیها در جمع زوار آن مطهره، شرح و توضیح روایت عنوان بصری، بندگی. همین شب به مناسبت در جمع اساتید و همشهریان در منزل آیت‌الله ناصری ره نیز توفیق سخن داشتم. یاد آن مرد بزرگ گرامی باد.

۳. در حوزه علمیه آیت الله بهجت ره سخنرانی داشتم. حسن مدرسه و عزیزان طلاب این بود که طلاب با مساجد و مردم آن منطقه هماهنگ شده و همه با همیاری هم برنامه عزاداری باشکوهی را رقم زده بودند.

۴. عصر روز شهادت جمع بزرگی از اساتید، مدرسین و طلاب، و خانواده محترم آنها و برخی از اهل فرهنگ در مصلای استان مرکزی به احترام امام صادق علیه السلام برنامه‌ای را ترتیب داده بودند که بنده نیز توفیق حضور و صحبت داشتم.

۵. توفیق نشست و گفتگو با اساتید جامعه الزهراء سلام الله علیها قم را داشتم، که در زمینه تهذیب و اخلاق طلاب خواهر پرسش و پاسخ‌هایی داشتیم.

۶. در جلسه آسیب های اجتماعی داشتیم در خدمت ریاست محترم جمهور، در آن فرصت از عمده علل آسیب‌های اجتماعی بحث شد که پاسخ پژوهش‌ها فراغت نوجوان و جوان بود که از اولیاء معصوم علیهم السلام است که فرمود: «ان الله یبغض الشاب الفارغ» خداوند از جوان بیکار به خشم می‌آید. و در کلام الله مجید آمده: «فاذا فرغت فانصب!» هرگاه از کاری فارغ شدی خود را به کار دیگری بینداز! چه اینکه برای انسان مجاهد فراغت معنا ندارد.

۷. توفیق دیگرم اینکه این ایام مصادف با سالگرد برادر شهیدم در عملیات فرمانده کل قوا است و توانستم به همین مناسبت‌ ساعاتی خدمت مادر شهید در اصفهان باشم.

۸. پس از آن در اقلید فارس به عیادت عزیزی از برادران قطع نخاعی رفتم که روز اربعین حسینی علیه السلام موقع بازگشت برای ده سال به بستر افتاده ولی در همین ایام با آن وضع سخت توانسته کارشناسی ارشد خود را اخد کرده و در فضای مجازی نیز از فعالین این رسانه باشد.

له الحمد و الشکر

 

مطالب مرتبط
نظر خود را درج کنید