اهمیت نظام دفاعی

بسم الله قاصم الجبارین

جنگ افروزی هرگز در اسلام جائز نبوده و نیست؛ چرا که در همه شرایط به ناحق خون ها ریخته می شود.

بله، جهاد در اسلام یک اصل محکم و از فروع دین اسلام است، که گاه به عنوان جهاد ابتدائی و گاه جهاد دفاعی بروز می کند.

جهاد دفاعی چون جنگ ایران و عراق است که ما شروع کننده آن نبودیم و صدام به تحریک ابرقدرت ها ناگهان قرارداد الجزایر را پاره کرد، و فرودگاه مهرآباد تهران توسط او بمباران شد. شهرهای جنوب یکی پس از دیگری تصرف شد، و همه شهرهای ایران در محاصره بمباران های سهمگین قرار گرفت. ده ها کشور مقتدر با همه امکانات با ما درگیر شدند، و مردم جبهه ها را به امر امام عزیز پرشور و خدایی کرده بودند. به خاطر دارم که صدام مغرور ادعا کرد که فردا ظهر در تهران نهار خواهد خورد. ایران اسلامی یکه و تنها بود و راه، مقابله شجاعانه و بی باکانه مدافعین رزمنده از حریم با حرمت جمهوری اسلامی بود.

چندی پیش شبیه همین فتح الفتوح را در درگیری مدافعین حرم اهل بیت علیهم السلام داشتیم. حضور مستقیم داعش آمریکائی که از همه جا نیرو تدارک دیده بود، با فرماندهی سردار بزرگ حاج قاسم عزیز چنان نابود شد، که نه از آن نام ماند و نه از آن نشان.

اما جهاد ابتدائی آن است که به فرمان پیامبر، یا امام، و یا نائب او فرمانش صادر می شود. چنانکه فرمود: “و قاتلوا ائمه الکفر.”

جا دارد که از رهبر انقلاب حفظه الله تعالی تمام قد قدردان باشیم، که نظام دفاعی این کشور عزیز را حفظ کرده و هرگز اجازه ندادند قدرت موشکی نظام به بهای اندک نابود شود، در حالی که این خواست غرب باوران بود.

 

مطالب مرتبط
نظر خود را درج کنید