پاسخگویی به مطالبات مردمی عزیزان همدانی

 

عده‌ای از خواهران و برادران عزیز از همدان به کمیسیون فرهنگی مجلس آمدند. قدوم مبارکشان را پاس میدارم. آن بزرگواران طوماری به همراه داشتند که آن را صبح از طریق برادر عزیز آقای فلاحی دریافت کرده و خواندم. ساعات آخر کمیسیون نیز با آن مهمانان عزیز ملاقات داشتم. فرصت بسیار خوبی بود که به سؤالات ان عزیزان پاسخ داده شود:

۱. فضای مجازی: به لطف الهی تنظیم مقررات روند رو به رشدی در مجلس داشته؛ گو اینکه کارشکنی برخی سخت آزاردهنده بود. مواردی از آن جزو قوانین سیاست‌گذاری بود که در شورای‌عالی فضای مجازی تصویب شد. پس از آن کمیسیون مشترک وارد عمل شد و بحمده تعالی کار قانونگذاری در این کمیسیون تخصصی نیز پایان یافت. در حال حاضر قانون تنظیم مقررات در سایت داخلی مجلس بارگذاری شده، مجلس باید برای زمان‌بندی کردن آن اقدام عاجل داشته باشد؛ چون این قانون مانند جمعیت هشتاد و پنجی شده و باید در زمان خودش از مجلس رای بگیرد.

۲. جمعیت و تسهیل ازدواج: کار قانون جمعیت پایان یافته و تبدیل به قانون شده و الان برای اجرایی شدن صحیح قانون، کمیته جمعیت در کمیسیون فرهنگی، با دستگاه‌های مربوطه علی‌الدوام جلسه میگذارد، مبادا دستگاه‌های دولتی سستی کرده و یا به موقع عمل نکنند.

۳. حجاب و عفاف: در قرارگاه عفاف و حجاب که در شورای اجتماعی وزارت کشور فعال شده با قوه قضاییه و دادستانی کل جلساتی داشته‌ایم و نیز دستگاه‌های دیگری چون فراجا، ثارالله، بسیج، ارشاد و… این جلسات ساعتها طول کشیده و ادامه دارد. امیدوارم در این فرصتها بتوانیم از دستگاه‌های دولتی کار را شروع کنیم، تا مسئولین قبل از مردم خود را موظف به اجرای آن ببینند و بتوانیم جرمها را به محدودیت‌های اجتماعی تبدیل کنیم تا ‌که سرعت عمل در اجرای این حکم الهی بیشتر و جامعه مطلوب‌تر عمل کند.

۴. اما شفافیت: در یک کلام امید است که سه قوه در این خصوص با صداقت بیشتری برخورد کنند.

مطالب مرتبط
نظر خود را درج کنید