لایحه عفاف و حجاب در آستانه نهایی شدن

 

السلام علیک یا اباعبدالله و علی الارواح التی حلت بفنائک. عشق حسین است.

?بعد اغتشاشات سال گذشته بود، که عفاف و حجاب مورد حملات جدی بیگانگان قرار گرفت. در حالی که مردم این مرز و بوم عفیف، پاک‌دامن و حجاب را پاس می دارند، ولی البته ناراحت از ورود بی بند وباری غرب و دلواپس آینده فرزندان خود. و توجه دارند که بی اعتنایی به عفاف و حجاب حرمت شرعی و سیاسی و اجتماعی و اخلاقی دارد.

به همین دلیل خواست و توقع مردم اصلاح قانون بود، که لایحه قوه به دولت و مجلس آمد. یک فوریتش در مجلس رای آورد، و ۸۵ شد. پس از آن دو کمیته قضائی و فرهنگی در کمیسیون قضائی فعال شد؛ حدود ۱۵۰۰ پیشنهاد از نمایندگان محترم دریافت شد. از مشورت بیرونی نخبگان، مرکز پژوهش ها، تحقیقات قم و حقوقدانان نیز استفاده شد. جا دارد از همه نمایندگان و عزیزانی که در اصلاح و سرعت بخشیدن به این قانون مجلس را یاری رسانیدند، تشکر.

?به زودی لایحه مصوب کمیسیون قضائی در سامانه مجلس بارگذاری خواهد شد.

این نوشته در دو بخش فرهنگی و قضایی تدوین یافته است. در جلسات شورای انقلاب فرهنگی با ۷۲ ماده برای دستگاه های دولتی و اجرایی در مورد اجرای این قانون سیاستگذاری شده بود، ولی تنها دو دستگاه به آن ورود کرده بودند، و اینک آن مواد در ۴۰ ماده دستگاه ها را قانونمند کرده، و حدود ۳۲ ماده هم مربوط به جرم‌انگاری کشف حجاب و عریانی در فضای حقیقی و مجازی است.

?انشاءالله شورای نگهبان آن را به بهترین شکل بررسی خواهد کرد، تا که با قوانین بالادستی نظام یافته و جامع‌تر و کامل‌تر گردد.

له الحمد اولا و اخرا

مرتضی آقاتهرانی
۳۱ مرداد ۱۴۰۲

مطالب مرتبط
نظر خود را درج کنید