فاطمه(س) ریشه کمالات معصومین(ع) است

در عظمت حضرت زهرا (س) همین بس که امام عسکری (ع) فرمودند: «نَحنُ حُجَۀُ اللهِ عَلَی الخَلق وَ الفاطِمَۀُ حُجَۀُ اللهِ عَلَینا؛ ما حجت خدا بر مردم هستیم امّا فاطمه حجت خدا بر ماست». یعنی مقام امامت از نبوت برتر است؛ چنان که در سوره بقره آمده که وقتی حضرت ابراهیم از عهده امتحانات سخت الهی برامد، خطاب شد: «انی جاعلک للناس اماما»؛ ما اینک شما را در مقام امامت قرار دادیم.

پس امامت چنان که از این آیه و روایات نیز بر می آید و نیز این روایت حجیت حضرت زهرا بر امامان، گویای همین عظمت و رفعت بالا میباشد؛ از این رو خاتم الانبیا علیه سلام الله که همه مراتب را گذرانیده‌اند و برترین‌اند و حضرت زهرا علیها السلام در همین رتبه با عظمت‌اند که امام خمینی قدس سره می‌فرمود: فاطمه زهرا اگر مرد می‌بود، علی التحقیق خاتم انبیا بود.

یکی از عظیم‌ترین نعمت‌های الهی برای انسان که هم مسئولیت ­آور است و هم باید به خاطرش به ذوق و شوق و گریه درآمد، نعمت وجود فاطمه زهرا (س) است که خداوند تبارک و تعالی این خانم را مادر همه ما قرار داده و انسان باید خیلی شاکر باشد. ما نمی‌توانیم این مسئله را درک کنیم چون معرفتمان نسبت به ایشان کم است.

 

https://www.isna.ir/news/1402092216746

مطالب مرتبط
نظر خود را درج کنید